FitSM® Foundation (Alternatief voor ITIL) - eLearning & examen
450,00 EUR
Met de introductie van FitSM, de open source, lean ITSM (IT Service Management) standaard, heeft de service management industrie een slanke benadering om de meest gebruikte beste praktijken te benutten. Wat biedt FitSM dat u nog niet kent? Het korte antwoord is dat u de richtlijnen naast uw ITIL® of service management implementatieprogramma zou moeten gebruiken. Het zal leiden tot snellere en meer zichtbare resultaten en succes. Dit artikel geeft een aantal aanbevelingen die u in overweging kunt nemen.
FitSM®
Wat is het?
Veel organisaties gebruiken de IT Service Management standaard om hun IT en informatie technologie-gerelateerde activiteiten te organiseren in klantgerichte diensten. Aanvankelijk bereikten organisaties dit door gebruik te maken van de kernrichtlijnen en Best Practices van de IT Infrastructure Library. Echter, met enkele uitzonderingen, worden slechts een paar processen toegepast, voornamelijk in klantgerichte IT-ondersteuning. FitSM® is ontworpen voor professionals die de competenties willen verwerven die nodig zijn om effectieve ITSM-processen te implementeren zonder zich te moeten verdiepen in de intensieve details van andere raamwerken. Hoewel Best Practices sommige elementen voor standaardisatie missen, is FitSM® ontworpen om controleerbare standaarden in deze kernprocessen te implementeren, en richt zich dus op de essentie van IT Service Management.
Cursustijdslijn
De basisconcepten en termen van IT-servicemanagement
Les 01
Het doel en de structuur van FitSM-standaarden
Les 02
plus hun relatie tot andere normen
Het procesraamwerk dat ten grondslag ligt aan FitSM
Les 03
De eisen die zijn vastgesteld in FitSM waardoor u sneller en efficiënter kunt implementeren
Les 04
Examen Details
Examen
20 meerkeuzevragen
Duur 30 minuten
13 punten of meer nodig om te slagen (van de 20 beschikbare) - 65%
Gesloten boek examen
Wat kunnen organisaties doen met FITSM®?
Hoewel Best Practices enkele elementen voor standaardisatie missen, is FitSM® ontworpen om controleerbare normen in deze kernprocessen te implementeren, waardoor de focus ligt op de essentie van IT-servicemanagement.
Implementatie
De stappen voor het implementeren van de volledige set IT-servicemanagementprocessen
Servicelevering
Het verbeteren van de IT-servicelevering van een organisatie, met behulp van een beknopte, lichtgewicht en haalbare ITSM-standaard
Toepassing van effectieve ITSM
Toepassing van effectieve ITSM-processen in gefedereerde omgevingen - waar diensten worden beheerd in samenwerking met concurrerende of uiteenlopende organisaties door middel van checklists en volwassenheidsbeoordeling
Effectieve ITSM-processen
Het implementeren van de fundamenten van effectieve ITSM-processen - in gevallen waar het niet noodzakelijk is om de gedetailleerde processen te implementeren die door andere kaders zoals ISO/IEC 20000 worden aangeboden
Belangrijkste kenmerken
120 dagen toegang tot het platform
7 lessen (3 uur aan video opgenomen door een erkende instructeur)
Downloadbare PDF-documenten met gedetailleerde inhoud (slides, uitleg) voor elke les met oefeningen en oplossingen
1 officieel proefexamen
24/7 toegang
Wie zou zich moeten inschrijven voor dit programma?
Alle personen die betrokken zijn bij de levering van IT-diensten en kandidaten die willen doorgroeien naar het gevorderde niveau van het kwalificatie- en certificeringsschema.
IT-professionals
IT-service
IT-architect
Oplossingsarchitect
Heb je en zakelijke oplossing of LMS-integratie nodig?
Heb je niet de cursus of het programma gevonden dat geschikt zou zijn voor jouw bedrijf? Heb je een LMS-integratie nodig? Neem contact met ons op! Wij zullen met een passende oplossing komen!