ITIL®4 Foundation - Klassikaal (inclusief examen)
1.450,00 EUR
- 2 days
De ITIL®4 Foundation Level cursus biedt deelnemers een uitgebreide introductie tot de basisconcepten binnen ITIL4. Het helpt je de principes van ITIL4 te begrijpen en toont hoe het werk van het individu en de organisatie verbeterd kan worden. Onze ITIL4 eLearning cursus geeft deelnemers een goed inzicht in de ITIL4 Foundation. De cursus is geschreven door onze eigen getalenteerde docenten met uitgebreide ervaring in de praktische toepassing van ITIL Service Management.
Over ITIL®4
ITIL4 is ontworpen om een soepele overgang te bieden van de huidige werkwijze van de organisatie naar een modernere, flexibelere en efficiëntere aanpak. ITIL4 helpt organisaties om hun manier van werken aan te passen aan de moderne digitale wereld. Het hecht veel belang aan het Agile werken en het belang van samenwerking. ITIL 4 stelt IT-teams in staat om hun belangrijke rol in de moderne bedrijfsstrategie voort te zetten.
Het bouwt voort op eerdere versies, ondersteunt bestaande investeringen in ITIL en biedt een volledig digitaal bedrijfsmodel voor de levering en het beheer van technisch mogelijk gemaakte producten en diensten. Dit betekent dat ITIL4 nieuwe technologieën ondersteunt, zoals robotica en AI, door meer praktische en flexibele ondersteuning te bieden naarmate de technologie zich ontwikkelt.
Cursustijdlijn
Cursus Introductie
Les 01
- Inleiding tot IT-servicemanagement in de moderne wereld
- Introductie tot ITIL 4
- Examen Details
Servicebeheer: Belangrijke Concepten
Les 02
- Waarde en gezamenlijke waardecreatie
- Waarde: Dienstverlening, Producten en Bronnen
- Service Relaties
- Waarde: Resultaten, Kosten en Risico's
De Leidende Principes
Les 03
- De Zeven Richtlijnende Principes
- De richtlijnen toepassen
De Vier Dimensies van Servicemanagement
Les 04
- Organisaties en mensen
- Informatie en Technologie
- Partners en leveranciers
- Waardestromen en processen
- Externe Factoren en het Pestle Model
Service Waarde Systeem
Les 05
- Overzicht van het Service Waardesysteem
- Overzicht van de Dienstwaardeketen
Continue Verbetering
Les 06
- Inleiding tot Continue Verbetering
- Het Continu Verbetermodel
- Relatie tussen Continue Verbetering en Leidende Principes
Overzicht van ITIL Praktijken
Les 07
- Doel van ITIL-praktijken
- De voortdurende verbetering van de praktijk
- De wijzigingsbeheer praktijk
- De praktijk van incidentbeheer
- De praktijk van probleembeheer
- De praktijk van servicerequestbeheer
- De service desk praktijk
- De praktijk van serviceniveaubeheer
Examenformat
Exameninformatie
- 1 uur
- 40 vragen; meerkeuzevragen
- Voor slagen is 65% goed vereist
- Boeken zijn niet toegestaan tijdens het examen
- Wanneer je geslaagd bent voor het examen, zul je er een ontvangen
- ITIL4® Foundation-certificaat van Peoplecert.
Leerresultaten
Wanneer je deze ITIL4 Foundation Klassikale Cursus hebt afgerond, zul je in staat zijn om het volgende te bereiken:
ITIL Concepten
Begrijp de kernconcepten in ITIL-servicemanagement en begrijp de vier dimensies van ITIL-servicemanagement.
ITIL Aanpassing
Begrijp hoe ITIL-principes organisaties kunnen helpen bij het aannemen en aanpassen van ITIL-servicemanagement.
ITIL Diensten
Begrijp het doel en de componenten van het ITIL-service waardesysteem, en de activiteiten van de service waardeketen en hoe deze met elkaar verbonden zijn.
Wie zou zich moeten inschrijven voor dit programma?
De ITIL Foundation-certificering is een van de meest gewaardeerde kwalificaties op het CV van elke ITSM-professional. De ITIL 4 Foundation-cursus is het meest geschikt voor:
IT Managers/IT Architecten
Systeembeheerders en analisten
Operations Manager, Databasebeheerders
Proceseigenaren, Practitioners
Service Delivery Professional, Kwaliteitsanalist
CIO's, CTO's, IT Directeuren
ITIL®4 Foundation-examen
is inbegrepen bij deze cursus
Exameninformatie
- 1 uur
- 40 vragen; meerkeuzevragen
- 65% goed vereist voor slagen
- Boeken zijn niet toegestaan tijdens de toets
- Wanneer je geslaagd bent voor het examen, zul je er een ontvangen
- ITIL4® Foundation-certificaat van Peoplecert.
De ITIL4 Foundation Level cursus biedt deelnemers een uitgebreide introductie tot de basisconcepten binnen ITIL4. Het helpt je de principes van ITIL4 te begrijpen en toont hoe het werk van het individu en de organisatie verbeterd kan worden. Met behulp van de ITIL4 concepten en terminologie, op casestudies gebaseerde activiteiten en voorbeelden die in de cursus zijn opgenomen, zul je kennis en vaardigheden verwerven om het ITIL4 Foundation certificaat met succes te behalen.
Heb je en zakelijke oplossing of LMS-integratie nodig?
Heb je niet de cursus of het programma gevonden dat geschikt zou zijn voor jouw bedrijf? Heb je een LMS-integratie nodig? Neem contact met ons op! Wij zullen met een passende oplossing komen!