ITIL®4 Specialist: Drive Stakeholder Value - eLearning

795,00 EUR

eLearning

Ontworpen voor projectmanagers op middelbaar of senior niveau, zal deze ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value cursus uw vaardigheden aanscherpen in het beheren van meerdere projecten en het afstemmen van programma-activiteiten met bedrijfsdoelen zonder in te boeten op snelheid, kwaliteit en efficiëntie. U leert over de vijf programmabeheer prestatiedomeinen van PMI: programmabeleid afstemming, levenscyclusbeheer, stakeholderbetrokkenheid, voordelenbeheer en governance. Het examengeld is inbegrepen - Eén simulatie-examen

Cursustijdlijn

Hero
  1. Cursus Introductie

    Les 01

    - Cursus Introductie

  2. Begrijp hoe klantreizen worden ontworpen

    Les 02

    - Begrijp het concept van de klantreis

    - Begrijp de methoden voor het ontwerpen en verbeteren van klantreizen

  3. Doelmarkten en belanghebbenden

    Les 03

    - Begrijp de kenmerken van markten

    - Marketingactiviteiten en -technieken begrijpen

    - Weet hoe je de behoeften van klanten en interne en externe factoren die deze beïnvloeden moet beschrijven.

    - Weet hoe je dienstverleners kunt identificeren en hun waardeproposities kunt uitleggen

  4. Relaties met belanghebbenden bevorderen

    Les 04

    - Begrijp de concepten van wederzijdse paraatheid en volwassenheid

    - Begrijp de verschillende soorten leveranciers- en partnerrelaties en hoe deze worden beheerd.

    - Weet hoe je klantrelaties kunt ontwikkelen

    - Weet hoe je de behoeften van klanten moet analyseren

    - Weet hoe je communicatie- en samenwerkingsactiviteiten en -technieken moet gebruiken

    - Begrijp hoe de praktijk van relatiebeheer toegepast kan worden om relaties mogelijk te maken en te bevorderen (de praktijk van relatiebeheer).

    - Begrijp hoe de praktijk van leveranciersbeheer kan worden toegepast om het beheer van relaties met leveranciers en partners mogelijk te maken en bij te dragen.

  5. Hoe vraag te vormen en dienstenaanbod te definiëren

    Les 05

    - Begrijp methoden voor het ontwerpen van digitale dienstervaringen gebaseerd op waardegedreven, datagedreven en gebruikersgerichte servicedesign.

    - Benaderingen begrijpen voor het verkopen en verkrijgen van dienstaanbiedingen

    - Weet hoe je vraag en kansen kunt vastleggen, beïnvloeden en beheren

    - Weet hoe je vereisten moet verzamelen, specificeren en prioriteren van een diverse groep belanghebbenden.

    - Begrijp hoe de praktijk van bedrijfsanalyse kan worden toegepast om bij te dragen aan het beheer van vereisten en het ontwerpen van diensten.

  6. Stem verwachtingen af en kom overeen over de details van de diensten

    Les 06

    - Weet hoe je moet plannen voor gezamenlijke waardecreatie

    - Weet hoe te onderhandelen en overeenstemming te bereiken over de bruikbaarheid van de dienst, garantie en ervaring.

    - Begrijp hoe de praktijk van serviceniveau-beheer toegepast kan worden om bij te dragen aan het beheer van serviceverwachtingen.

  7. Klanten en gebruikers aan boord nemen en afmelden

    Les 07

    - Begrijp de belangrijkste activiteiten voor overgang, inwerking en uitdiensttreding

    - Begrijp de manieren van omgaan met gebruikers en het bevorderen van gebruikersrelaties

    - Begrijp hoe gebruikers geautoriseerd en gerechtigd zijn tot diensten

    - Begrijp verschillende benaderingen voor een wederzijdse verhoging van de capaciteiten van klanten, gebruikers en dienstverleners.

    - Weet hoe je inwerk- en uitdiensttredingsplannen moet voorbereiden

    - Weet hoe je gebruikersbetrokkenheid en afleveringskanalen kunt ontwikkelen

    - Begrijp hoe het beheer van de servicecatalogus toegepast kan worden om bij te dragen aan het aanbieden van gebruikersdiensten.

    - Begrijp hoe de servicedeskpraktijk kan worden toegepast om gebruikersbetrokkenheid mogelijk te maken en daaraan bij te dragen.

  8. Samenwerken om continue waardecreatie te garanderen (serviceconsumptie/-voorziening)

    Les 08

    - Weet hoe je een dienstverlenende instelling kunt bevorderen

    - Begrijp hoe gebruikers diensten kunnen aanvragen

    - Weet hoe je verschillende benaderingen kunt gebruiken voor het verlenen van gebruikersdiensten

    - Weet hoe je moet inspelen op en omgaan met de momenten van waarheid van klanten en gebruikers.

    - Methoden begrijpen voor het prioriteren van gebruikersverzoeken

    - Methoden begrijpen voor het aanmoedigen en beheren van feedback van klanten en gebruikers.

    - Begrijp hoe de praktijk van serviceverzoekenbeheer toegepast kan worden om het gebruik van diensten mogelijk te maken en bij te dragen hieraan.

  9. Realiseer en valideer de waarde van de dienst

    Les 09

    - Begrijp methoden voor het meten van servicegebruik en klant- en gebruikerservaring en -tevredenheid.

    - Methoden begrijpen om de waarde van de dienstverlening te volgen en te monitoren

    - Verschillende soorten rapportages van dienstresultaten en prestaties begrijpen.

    - Begrijp de laadmechanismen

    - Weet hoe je de realisatie van de dienstwaarde moet beoordelen

    - Weet hoe je je moet voorbereiden op het evalueren en verbeteren van de klantreis

    - Begrijp hoe de praktijk van portfoliomanagement toegepast kan worden om bij te dragen aan en het mogelijk maken van de realisatie van dienstwaarde.

  10. Examen Simulatie

    Examen

    Het examengeld is inclusief één simulatie-examen

Leerresultaten

Wanneer je deze ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value cursus hebt afgerond, zul je in staat zijn om het volgende te bereiken:

Klantreizen

Begrijp hoe klantreizen worden ontworpen en verbeterd

Marktanalyse

Analyseer markten en klantbehoeften en bevorder relaties met belanghebbenden

Planning

Begrijp hoe je een plan maakt voor het aan boord nemen en het afsluiten van klanten en gebruikers

Zet om in vraag

Begrijp hoe vraag om te vormen en om te zetten in waarde door IT-ondersteunde diensten

Wie zou zich moeten inschrijven voor dit programma?

De ITIL 4 Strategist: Drive Stakeholder Value certificering is zeer geschikt voor professionals die hun reis in IT-servicemanagement voortzetten, ITSM-praktijkmensen die verantwoordelijk zijn voor het beheren en integreren van belanghebbenden en zich richten op de klantreis en -ervaring, en professionals die verantwoordelijk zijn voor het onderhouden van relaties met partners en leveranciers.

Vereisten:

Om in aanmerking te komen voor deze ITIL 4 Specialist: Driving Stakeholder Value certificeringstraining, moeten kandidaten beschikken over:

  • Geslaagd voor het ITIL 4 Foundation examen
  • Een erkende opleiding voor deze module bijgewoond

ITSM-managers

ITSM-praktijkmensen die IT-ondersteunde producten en diensten beheren

IT-servicemanagementprofessionals

Start nu met de cursus

Heb je en zakelijke oplossing of LMS-integratie nodig?

Heb je niet de cursus of het programma gevonden dat geschikt zou zijn voor jouw bedrijf? Heb je een LMS-integratie nodig? Neem contact met ons op! Wij zullen met een passende oplossing komen!

;