ITIL®4 Specialist: Drive Stakeholder Value - Klassikaal

1.850,00 EUR

  • 2 days
Klassikaal
Live Virtueel Klassikaal
In Huis / In Bedrijf
Selecteer je startdatum

Ontworpen voor projectmanagers op middelbaar of hoger niveau, deze ITIL®4 Specialist: Drive Stakeholder Value cursus zal uw vaardigheden aanscherpen in het beheren van meerdere projecten en het afstemmen van programma-activiteiten op bedrijfsdoelstellingen zonder in te boeten op snelheid, kwaliteit en efficiëntie. U leert over de vijf programmabeheer prestatiedomeinen van PMI: programmabeleid afstemming, levenscyclusbeheer, stakeholderbetrokkenheid, voordelenbeheer en governance.

Cursustijdlijn

  1. Cursus Introductie

    Les 01

  2. Begrijp hoe klantreizen worden ontworpen

    Les 02

    - Begrijp het concept van de klantreis

    - Begrijp de manieren van het ontwerpen en verbeteren van klantreizen

  3. Weet hoe je markten en belanghebbenden moet benaderen

    Les 03

    - Begrijp de kenmerken van markten

    - Begrijp marketingactiviteiten en -technieken

    - Weet hoe je de behoeften van klanten en interne en externe factoren die deze beïnvloeden moet beschrijven

    - Weten hoe je dienstverleners kunt identificeren en hun waardeproposities kunt uitleggen

  4. Weet hoe je relaties met belanghebbenden moet bevorderen

    Les 04

    - Begrijp de concepten van wederzijdse paraatheid en volwassenheid

    - Begrijp de verschillende soorten leveranciers- en partnerrelaties en hoe deze worden beheerd

    - Weet hoe je klantrelaties kunt ontwikkelen

    - Weet hoe je de behoeften van klanten moet analyseren

    - Weet hoe je communicatie- en samenwerkingstechnieken moet gebruiken

    - Begrijp hoe de praktijk van relatiebeheer toegepast kan worden om relaties te ondersteunen en bij te dragen aan het versterken ervan (de praktijk van relatiebeheer)

    - Weet hoe de praktijk van leveranciersbeheer toegepast kan worden om bij te dragen aan en mogelijk te maken van het beheer van relaties met leveranciers en partners.

  5. Weet hoe je vraag moet vormen en dienstenaanbod moet definiëren

    Les 05

    - Begrijp methoden voor het ontwerpen van digitale dienstervaringen gebaseerd op waardegedreven, datagestuurde en gebruikersgerichte servicedesign.

    - Begrijp methoden voor het verkopen en verkrijgen van dienstaanbiedingen.

    - Weet hoe je vraag en kansen kunt vastleggen, beïnvloeden en beheren.

    - Weet hoe je vereisten moet verzamelen, specificeren en prioriteren van een diverse groep belanghebbenden.

    - Weet hoe de praktijk van bedrijfsanalyse toegepast kan worden om bij te dragen aan het beheer van vereisten en het ontwerpen van diensten.

  6. Weet hoe je verwachtingen op één lijn brengt en overeenstemming bereikt over de details van de dienstverlening

    Les 06

    - Weet hoe je moet plannen voor gezamenlijke waardecreatie.

    - Weet hoe te onderhandelen en overeenstemming te bereiken over het nut van de dienst, de garantie en de ervaring.

    - Begrijp hoe de praktijk van serviceniveau-beheer kan worden toegepast om bij te dragen aan en mogelijk te maken voor het beheer van serviceverwachtingen.

  7. Weet hoe je klanten en gebruikers moet binnenhalen en uitfaseren

    Les 07

    - Begrijp de belangrijkste activiteiten met betrekking tot overgang, inwerking en uitdiensttreding.

    - Begrijp de manieren van omgaan met gebruikers en het bevorderen van gebruikersrelaties.

    - Begrijp hoe gebruikers geautoriseerd en gerechtigd zijn tot diensten.

    - Begrijp verschillende benaderingen voor een wederzijdse verhoging van de capaciteiten van klanten, gebruikers en dienstverleners.

    - Weet hoe je inwerk- en uitdiensttredingsplannen moet voorbereiden.

    - Weet hoe je gebruikersbetrokkenheid en afleveringskanalen kunt ontwikkelen.

    - Weet hoe het beheer van de servicecatalogus toegepast kan worden om bij te dragen aan het aanbieden van diensten aan gebruikers.

    - Begrijp hoe de servicedeskpraktijk kan worden toegepast om gebruikersbetrokkenheid mogelijk te maken en bij te dragen.

  8. Weet hoe je samen moet handelen om continue waardecreatie te waarborgen (serviceconsumptie/-verlening)

    Les 08

    - Weet hoe je een dienstverlenende instelling kunt bevorderen.

    - Begrijp hoe gebruikers diensten kunnen aanvragen.

    - Weet hoe je verschillende benaderingen kunt gebruiken voor het verlenen van diensten aan gebruikers.

    - Weet hoe je moet inspelen op en omgaan met de momenten van waarheid van klanten en gebruikers.

    - Begrijp methoden voor het prioriteren van gebruikersverzoeken.

    - Begrijp methoden om feedback van klanten en gebruikers aan te moedigen en te beheren.

    - Begrijp hoe de praktijk van serviceverzoekenbeheer kan worden toegepast om het gebruik van diensten mogelijk te maken en bij te dragen hieraan.

  9. Weet hoe je service waarde kunt realiseren en valideren

    Les 09

    - Begrijp methoden voor het meten van servicegebruik en klant- en gebruikerservaring en -tevredenheid.

    - Methoden begrijpen om de waarde van de dienstverlening te volgen en te monitoren.

    - Begrijp de verschillende soorten rapportages over service resultaten en prestaties.

    - Begrijp de laadmechanismen.

    - Weet hoe je de realisatie van de dienstwaarde moet beoordelen.

    - Weet hoe je je moet voorbereiden op het evalueren en verbeteren van de klantreis.

    - Begrijp hoe de praktijk van portfoliomanagement toegepast kan worden om bij te dragen aan en het mogelijk maken van de realisatie van dienstwaarde.

Leerresultaten

Aan het einde van deze ITIL4 Specialist: Drive Stakeholder Value cursus zult u in staat zijn om:

Klantreis

- Begrijp hoe klantreizen worden ontworpen en verbeterd.

Markt- & Klantbehoeften

- Analyseer markten en klantbehoeften en bevorder relaties met belanghebbenden.

Onboarding & Offboarding

- Begrijp hoe je een plan kunt opstellen voor het aan boord nemen en het afsluiten van klanten en gebruikers.

IT ondersteunde diensten

- Begrijp hoe je vraag kunt vormgeven en omzetten in waarde door middel van IT-gebaseerde diensten.

Belangrijkste kenmerken

Intensieve 2-daagse klassikale cursus

Het examengeld is inclusief

Eén simulatie examen

Hero

Wie zou zich moeten inschrijven voor dit programma?

Vereisten: Om in aanmerking te komen voor deze cursus moeten aanvragers geslaagd zijn voor het ITIL 4 Foundation examen of een geaccrediteerde training voor deze module hebben gevolgd.

IT Servicemanagement

IT Servicemanagers

ITSM practicioners

ITIL Managing Professional

Start nu met de cursus

Heb je en zakelijke oplossing of LMS-integratie nodig?

Heb je niet de cursus of het programma gevonden dat geschikt zou zijn voor jouw bedrijf? Heb je een LMS-integratie nodig? Neem contact met ons op! Wij zullen met een passende oplossing komen!

;