Lean IT Foundation Premium - eLearning

650,00 EUR

eLearning

Lean IT helpt IT-organisaties om ervoor te zorgen dat ze hun klanten de best mogelijke diensten leveren. Door het begrijpen van klantwaarde, de processen die deze waarde leveren, de manier om prestaties te beheren, de wijze van organiseren, en de vereiste houding en gedrag, worden IT-organisaties geholpen om een mentaliteit van continue verbetering te ontwikkelen. Lean IT is complementair aan alle andere best practice methoden.

Lean Principes

houden zich bezig met het volgende:

  • Klantwaarde verhogen.
  • Verspilling elimineren (werk dat geen waarde toevoegt).
  • Management als facilitator.
  • De betrokkenheid van alle medewerkers.
  • Voortdurende verbetering.
  • Waarde behouden met minder werk.

Cursustijdlijn

Hero
  1. Introductie van Lean

    Les 01

  2. Klant

    Les 02

  3. Proces

    Les 03

  4. Prestatie

    Les 04

  5. Lean Organisatie

    Les 05

  6. Gedrag en Houding

    Les 06

  7. Probleemoplossing

    Les 07

  8. Examenformat

    Exameninformatie

    Het examen zal online afgenomen worden! We hebben een computer met internet nodig voor het examen en een webcam (ProctorU). Examens zijn inbegrepen in dit eLearning pakket. Zeer flexibel!

    Examenformat:

    - Meerkeuze

    - 40 vragen per toets

    - 26 punten nodig om te slagen (van de 40 beschikbare) - 65%

    - 60 minuten duur

    - Gesloten boek

Leerresultaten

Aan het einde van deze Lean IT Foundation Premium eLearning Cursus zult u in staat zijn om:

Principes van Lean IT

Pas de principes van Lean IT-praktijken toe om het nodige inzicht te bieden in bedrijfsservices en ondersteuning van IT-middelen, medewerkers en processen.

Lean IT-analysetools

Gebruik verschillende Lean IT-analysetools en begrijp de toepassing van de Lean IT-filosofie in een IT-omgeving.

Verhoog de klanttevredenheid

Inzicht geven in de klantbeleving en de oorzaak van problemen identificeren om de klanttevredenheid te verhogen.

Lijn bedrijfsdiensten uit

Lijn bedrijfsdiensten uit met IT om een serviceleveringsoplossing te evalueren en activiteiten die geen waarde toevoegen te identificeren en te verminderen.

Processen stroomlijnen

Stroomlijn en automatiseer nalevingsprocessen om kosten en risico's te verminderen.

Verbetert behendigheid, servicekwaliteit en efficiëntie

Stel een organisatie in staat operationele uitmuntendheid te bereiken door verbeterde wendbaarheid, servicekwaliteit en efficiëntie.

Waardegerichte cultuur

Creëer een klant- en waardegerichte cultuur waar medewerkers zich inzetten voor Lean IT-processen.

Optimaliseer IT-operaties

Optimaliseer IT-operaties en processen die kritieke bedrijfstoepassingen en -diensten ondersteunen.

Probleemoplossing

Voer een strenge probleemoplossingsproces uit om uitstekende strategische en financiële waarde te bereiken.

De Lean Filosofie

De principes die ten grondslag liggen aan de Lean-filosofie

Klantwaarde

Het belang van het begrijpen en leveren van klantwaarde

Lean & Processen

De manier waarop Lean naar processen en de verspilling daarin kijkt

Prestatie

Hoe prestaties te meten en de kritieke bepalende factoren van prestaties.

Lean & Managementtools

Wat de organisatorische vereisten zijn bij het implementeren van Lean, inclusief visuele managementtools.

Het DMAIC-probleemoplossingsmodel

Het DMAIC-probleemoplossingsmodel.

Belangrijkste kenmerken

Toegangsduratie

120 dagen toegang tot het platform

12 lessen

(3,5 uur aan geluid en dia's vooraf opgenomen door een erkende leraar)

Downloadbare PDF

documenten met gedetailleerde inhoud voor elke les

Eén officieel testexamen

Het examen zal online afgenomen worden! We hebben een computer met internet nodig voor het examen en een webcam (ProctorU). Examens zijn inbegrepen bij dit eLearning pakket.

Hero

Heb je en zakelijke oplossing of LMS-integratie nodig?

Heb je niet de cursus of het programma gevonden dat geschikt zou zijn voor jouw bedrijf? Heb je een LMS-integratie nodig? Neem contact met ons op! Wij zullen met een passende oplossing komen!

;