Advanced Web Analytics Certificering - eLearning
450,00 EUR
- 15 hours
Advanced Web Analytics is een analysemethode die zich richt op verschillende vormen van internetgegevens. Het betekent het verzamelen en analyseren van gegevens om beter onderbouwde zakelijke beslissingen te kunnen nemen en bedrijfsprocessen te ondersteunen. De gegevens worden verzameld van websites, mobiele applicaties, sociale media en externe bronnen en gecombineerd met het Customer Relationship Management (CRM) en verkoopsystemen om bedrijfsstrategieën te ontwikkelen en een concurrentievoordeel te behouden. Tijdens de cursus Advanced Web Analytics leer je de basisconcepten van analyse en duik je diep in web-, sociale, content- en mobiele analyse, en hoe je populaire webanalysetools kunt gebruiken die populair zijn in de belangrijkste industriedomeinen. De cursus benadert webanalyse vanuit zowel een strategisch als een praktisch perspectief, met gedetailleerde tips en technieken voor het gebruik van Google Webanalytics en andere platforms en tools. In deze training voor Advanced Web Analytics certificering, zul je de elementen van web-, sociale, mobiele en contentanalyse beheersen om het vermogen van je organisatie om goed geïnformeerde zakelijke beslissingen te nemen, te optimaliseren.
Belangrijkste kenmerken
Taal
De cursus en het materiaal zijn in het Engels
Toegang
12 maanden online toegang tot het geaccrediteerde eLearning platform
15 uur
Duur van eLearning (zelfstudie) videomateriaal dat 24/7 toegankelijk is
Materialen
Voorbeelden en casestudies met downloadbaar cursusboek
Praktisch
Onderwerpen over Google Analytics, Data Analytics, Acquisitie, KPI's en Sociale Analyse
Projecten
15 mini-projecten en een afsluitend praktijkproject aan het einde van de cursus en praktische ervaring met Google Analytics
Certificering
Certificaat van voltooiing inbegrepen
Leerresultaten
Aan het einde van de cursus zult u in staat zijn om:
Benut data
Gebruik gegevens uit verschillende bronnen om kwantitatief en kwalitatief onderzoek te doen, en lever bruikbare, op data gebaseerde zakelijke inzichten
Data-analyse
Weet hoe digitale data-analyse belangrijke inzichten biedt voor alle aspecten van de klantlevenscyclus over digitale kanalen
Webanalyse
Begrijp de concepten van webanalyse vanaf de basis tot het beheersen van het analytische domein over digitale kanalen
Uitleggen
Leg uit wat webanalyse, sociale analyse, mobiele analyse en inhoudsanalyse inhouden
Conversie
Begrijp hoe digitale technologie en data-analyse de conversietrechter, klantenbehoud en -werving, CPA, LTV en de klantenbinding beïnvloeden
Gereedschap
Werk met Google Analytics, Google Digital Studio, Klipfolio en Tableau
Cursustijdlijn
Introductie tot digitale analyse
Les 1
Bouwstenen
Les 2
- Geavanceerde Bouwblokken
- Bouwstenen - Google Analytics
Fundamenten van digitale analyse
Les 3
- Digitale Analyse
- Digitaal Analytics Volwassenheidsmodel
- Gebruikmakend van het Digital Analytics Volwassenheidsmodel
- De drie hoofdonderdelen van online analyse
Bedrijfsperspectief
Les 4
- De klantreis en de verschillende benaderingen
- Ontwerpen voor overtuiging
- Bedrijfsdoelen definiëren
- Kritieke Prestatie-indicatoren
Methodologie - Lean Six Sigma
Les 5
- Inleiding tot het perspectief van analyse
- Lean Six Sigma-principes - Definiëren en Meten
- Lean six sigma principes - Analyseren, Verbeteren en Beheersen
Fundamenten van data-analyse
Les 6
Analyseperspectief dat inzichten biedt
Les 7
- Analyseperspectief dat inzichten biedt
- Nauwkeurigheid of een gevoel van schaal uitdrukken
Mogelijkheden mogelijk maken
Les 8
- Tagbeheersysteem
- Leveranciersselectie
- Kwalitatieve gegevens
- Concurrentie-intelligentie en andere hulpmiddelen
Analytics beheren
Les 9
- Introductie tot het beheren van analyses
- RACI-matrix
- Agile Management
Publiek
Les 10
Overname
Les 11
- Campagnetracking
- Google Analytics standaardkanalen
- Marketingautomatisering en groeihacking
Gedrag
Les 12
- Gedrag
- Klantenbinding
Conversies & Onboarding
Les 13
- Conversietrechter
- Experimentatie en testen
- Conversatiescenario's
- Bronvermeldingen
Klantenbinding en -uitbreiding
Les 14
- Klantenbinding en -uitbreiding
- Expansiescenario's
Belangenbehartiging
Les 15
- Belangenbehartiging
- Facebook en LinkedIn Inzichten
Privacy en Ethiek
Les 16
- Privacy en Ethiek
Wie zou zich moeten inschrijven voor dit programma?
Er zijn geen specifieke voorwaarden, maar het is handig om kennis te hebben van:
- Bedrijfsindicatoren zoals omzet, marges en winstgevendheid
- Bedrijfsfuncties zoals verkoop, marketing en klantrelaties
- Populaire zoekmachines
- Microsoft Office-suite, inclusief Word, Excel en PowerPoint
Implementeerders van online webanalyse
Datareporters
Digitale analisten
Digitale marketeers
Studenten in bachelor-/masterprogramma's
Veelgestelde vragen
Heb je en zakelijke oplossing of LMS-integratie nodig?
Heb je niet de cursus of het programma gevonden dat geschikt zou zijn voor jouw bedrijf? Heb je een LMS-integratie nodig? Neem contact met ons op! Wij zullen met een passende oplossing komen!