Advanced Web Analytics Certificering - eLearning

450,00 EUR

  • 15 hours
eLearning

Advanced Web Analytics is een analysemethode die zich richt op verschillende vormen van internetgegevens. Het betekent het verzamelen en analyseren van gegevens om beter onderbouwde zakelijke beslissingen te kunnen nemen en bedrijfsprocessen te ondersteunen. De gegevens worden verzameld van websites, mobiele applicaties, sociale media en externe bronnen en gecombineerd met het Customer Relationship Management (CRM) en verkoopsystemen om bedrijfsstrategieën te ontwikkelen en een concurrentievoordeel te behouden. Tijdens de cursus Advanced Web Analytics leer je de basisconcepten van analyse en duik je diep in web-, sociale, content- en mobiele analyse, en hoe je populaire webanalysetools kunt gebruiken die populair zijn in de belangrijkste industriedomeinen. De cursus benadert webanalyse vanuit zowel een strategisch als een praktisch perspectief, met gedetailleerde tips en technieken voor het gebruik van Google Webanalytics en andere platforms en tools. In deze training voor Advanced Web Analytics certificering, zul je de elementen van web-, sociale, mobiele en contentanalyse beheersen om het vermogen van je organisatie om goed geïnformeerde zakelijke beslissingen te nemen, te optimaliseren.

Belangrijkste kenmerken

Taal

De cursus en het materiaal zijn in het Engels

Toegang

12 maanden online toegang tot het geaccrediteerde eLearning platform

15 uur

Duur van eLearning (zelfstudie) videomateriaal dat 24/7 toegankelijk is

Materialen

Voorbeelden en casestudies met downloadbaar cursusboek

Praktisch

Onderwerpen over Google Analytics, Data Analytics, Acquisitie, KPI's en Sociale Analyse

Projecten

15 mini-projecten en een afsluitend praktijkproject aan het einde van de cursus en praktische ervaring met Google Analytics

Certificering

Certificaat van voltooiing inbegrepen

Hero

Leerresultaten

Aan het einde van de cursus zult u in staat zijn om:

Benut data

Gebruik gegevens uit verschillende bronnen om kwantitatief en kwalitatief onderzoek te doen, en lever bruikbare, op data gebaseerde zakelijke inzichten

Data-analyse

Weet hoe digitale data-analyse belangrijke inzichten biedt voor alle aspecten van de klantlevenscyclus over digitale kanalen

Webanalyse

Begrijp de concepten van webanalyse vanaf de basis tot het beheersen van het analytische domein over digitale kanalen

Uitleggen

Leg uit wat webanalyse, sociale analyse, mobiele analyse en inhoudsanalyse inhouden

Conversie

Begrijp hoe digitale technologie en data-analyse de conversietrechter, klantenbehoud en -werving, CPA, LTV en de klantenbinding beïnvloeden

Gereedschap

Werk met Google Analytics, Google Digital Studio, Klipfolio en Tableau

Cursustijdlijn

Hero
  1. Introductie tot digitale analyse

    Les 1

  2. Bouwstenen

    Les 2

    • Geavanceerde Bouwblokken
    • Bouwstenen - Google Analytics
  3. Fundamenten van digitale analyse

    Les 3

    • Digitale Analyse
    • Digitaal Analytics Volwassenheidsmodel
    • Gebruikmakend van het Digital Analytics Volwassenheidsmodel
    • De drie hoofdonderdelen van online analyse
  4. Bedrijfsperspectief

    Les 4

    • De klantreis en de verschillende benaderingen
    • Ontwerpen voor overtuiging
    • Bedrijfsdoelen definiëren
    • Kritieke Prestatie-indicatoren
  5. Methodologie - Lean Six Sigma

    Les 5

    • Inleiding tot het perspectief van analyse
    • Lean Six Sigma-principes - Definiëren en Meten
    • Lean six sigma principes - Analyseren, Verbeteren en Beheersen
  6. Fundamenten van data-analyse

    Les 6

  7. Analyseperspectief dat inzichten biedt

    Les 7

    • Analyseperspectief dat inzichten biedt
    • Nauwkeurigheid of een gevoel van schaal uitdrukken
  8. Mogelijkheden mogelijk maken

    Les 8

    • Tagbeheersysteem
    • Leveranciersselectie
    • Kwalitatieve gegevens
    • Concurrentie-intelligentie en andere hulpmiddelen
  9. Analytics beheren

    Les 9

    • Introductie tot het beheren van analyses
    • RACI-matrix
    • Agile Management
  10. Publiek

    Les 10

  11. Overname

    Les 11

    • Campagnetracking
    • Google Analytics standaardkanalen
    • Marketingautomatisering en groeihacking
  12. Gedrag

    Les 12

    • Gedrag
    • Klantenbinding
  13. Conversies & Onboarding

    Les 13

    • Conversietrechter
    • Experimentatie en testen
    • Conversatiescenario's
    • Bronvermeldingen
  14. Klantenbinding en -uitbreiding

    Les 14

    • Klantenbinding en -uitbreiding
    • Expansiescenario's
  15. Belangenbehartiging

    Les 15

    • Belangenbehartiging
    • Facebook en LinkedIn Inzichten
  16. Privacy en Ethiek

    Les 16

    • Privacy en Ethiek
Cursus webanalyse

Wie zou zich moeten inschrijven voor dit programma?

Er zijn geen specifieke voorwaarden, maar het is handig om kennis te hebben van:

  • Bedrijfsindicatoren zoals omzet, marges en winstgevendheid
  • Bedrijfsfuncties zoals verkoop, marketing en klantrelaties
  • Populaire zoekmachines
  • Microsoft Office-suite, inclusief Word, Excel en PowerPoint

Implementeerders van online webanalyse

Datareporters

Digitale analisten

Digitale marketeers

Studenten in bachelor-/masterprogramma's

Start nu met de cursus

Veelgestelde vragen

Heb je en zakelijke oplossing of LMS-integratie nodig?

Heb je niet de cursus of het programma gevonden dat geschikt zou zijn voor jouw bedrijf? Heb je een LMS-integratie nodig? Neem contact met ons op! Wij zullen met een passende oplossing komen!

;