ISO/IEC 20000 Foundation - eLearning (inclusief examen)
650,00 EUR
- 21 hours
ISO/IEC 20000 is de internationale norm specifiek voor IT-servicemanagement. Het beschrijft een geïntegreerd geheel van beheerprocessen die een servicemanagementsysteem vormen voor het effectief leveren van diensten aan het bedrijfsleven en haar klanten. ISO/IEC 20000 stelt de eisen vast en biedt de details voor het implementeren van een effectief Servicemanagementsysteem dat vereist is om hoogwaardige IT-diensten te leveren en begeleiding bij het aantonen van naleving van de norm. ISO/IEC 20000 Foundation is de instapcertificering. Kandidaten zullen leren hoe de norm functioneert in een typische organisatie die IT-diensten levert.
Belangrijkste kenmerken
Taal
De cursus en het materiaal zijn in het Engels
Niveau
Beginner-tussen niveau
Toegang
120 dagen toegang op elk moment tot eLearning platform (zelfstudie)
5 uur totale video-inhoud
21 uur aanbevolen studieduur
Materiaal
Downloadbare PDF-documenten met gedetailleerde inhoud (slides, uitleg) voor elke les.
Examen Inbegrepen
1 officiële examenvoucher inbegrepen
Certificaat inbegrepen
APMG ISO/IEC 20000 Foundation certificaat van voltooiing
ISO/IEC 20000
Certificering
Certificeer uw bekwaamheid om:
- Begrijp de relatie tussen de ISO/IEC 20000-norm en ITSM en gebruik de beste praktijken in ITSM om geschikte methoden binnen een organisatie toe te passen.
- Begrijp, identificeer en leg de mogelijke problemen met betrekking tot toepasbaarheid, geschiktheid en reikwijdte uit om te helpen bij de beoordeling van de certificeringsgereedheid, certificeringsaudits en het adviseren over het implementeren van continue verbeterprocessen.
- Voer een gapanalyse uit, ondersteund door een verbeter- en implementatieplan.
- Beschrijf de reikwijdte, doelstellingen en het gebruik van de ISO/IEC 20000-specificatie en gedragscode door een begrip van de rollen van de onderdelen van de norm.
- Erken de noodzaak om ITSM-processen te plannen en te implementeren, rapporteer over de IT-diensten een significante metrieken van de ITSM-processen, plan en voer regelmatige beoordelingen, assessments en audits uit en plan voor continue serviceverbetering.
Cursustijdlijn
Achtergrond en gerelateerde regelingen
Les 01
Omvang, gebruik, voorwaarden en definities
Les 02
Algemeen Service Management Systeem (SMS)
Les 03
ISO/IEC 20000 Service Management processen
Les 04
Certificering, toepasbaarheid en reikwijdte
Les 05
Het behalen en behouden van ISO/IEC 20000-1 certificering
Les 06
Leerresultaten
De kandidaat zal kennis hebben verworven over het volgende:
ISO/IEC 20000-norm
- De achtergrond van de ISO/IEC 20000-norm, het APMG-kwalificatieschema en het APMG-kwalificatieschema; - De focus en doelstellingen van ISO/IEC 20000-1 (Specificatie), ISO/IEC 20000-2 (Gedragscode) en ISO/IEC 20000-3 (Richtlijnen voor de reikwijdte en toepasbaarheid van ISO/IEC 20000-1), en hoe deze kunnen worden gebruikt; - De gebruikte terminologie en definities;
Servicemanagementsysteem
- De fundamentele vereisten van een dienstbeheersysteem en de redenen achter de noodzaak voor continue verbetering; - De processen, hun doelstellingen en de kritieke vereisten van een dienstverlener in een typisch scenario; - De vereisten voor geschiktheid en definitie van het toepassingsgebied;
Audit
De doelstellingen van interne en externe audits, hun functie, hun werking en bijbehorende terminologie. De processen, hun doelstellingen en algemene vereisten. Toepasbaarheid en definitievereisten van de reikwijdte.
Beste Praktijken
De relatie met beste praktijken, ITIL® en gerelateerde normen, ISO 9001 en ISO/IEC 27001.
Wie zou zich moeten inschrijven voor dit programma?
Medewerkers werkzaam binnen een dienstverlenende organisatie vereisen een basiskennis van de norm. Het is even relevant voor degenen die werken binnen reeds gecertificeerde ISO/IEC 20000 dienstverleners of voor degenen die overwegen deze te implementeren.
IT-professionals / beoefenaars
IT-consultant
IT-auditors
IT-systeembeheerder
Exameninformatie
Examen en certificering: Online!
Doe je examen wanneer je klaar bent, tijd hebt, en waar je ook bent ...
Het examen zal online afgenomen worden, wat je de handige keuze biedt om het examen thuis of op kantoor te schrijven. We hebben een computer met internet nodig voor examens en een webcam (ProctorU). Examens zijn inbegrepen bij dit eLearning pakket. Zeer flexibel!
Vereisten:
- Er zijn geen voorwaarden voor de ISO/IEC 20000 Foundation certificering
- Er is geen opleidingsachtergrond nodig
Exameninformatie:
- Meerkeuze
- 40 vragen per toets
- 26 punten nodig om te slagen (van de 40 beschikbaar) - 65%
- 60 minuten duur
- Gesloten boek
Kom meer te weten over het afnemen van APMG-examens hier
Over APMG
APMG Group International is een wereldwijde certificeringsinstantie die trainingscursussen en professionele certificeringen aanbiedt in een verscheidenheid aan zakelijke disciplines. APMG accrediteert trainingsorganisaties en beheert kwalificatieschema's voor professionals. APMG-certificeringen worden wereldwijd door werkgevers en professionals erkend als maatstaven voor kwaliteit en expertise.
Met betrekking tot het gelijkheidsbeleid
APMG doet alle redelijke inspanningen om ervoor te zorgen dat kandidaten met toegangs- en/of ondersteuningsbehoeften het examen kunnen afleggen binnen redelijke grenzen om ervoor te zorgen dat zij evenveel kans hebben om te slagen als elke andere kandidaat. Gelieve hier hun volledige Gelijkheidsbeleid te vinden voor meer en actuele informatie hier
Veelgestelde vragen
Heb je en zakelijke oplossing of LMS-integratie nodig?
Heb je niet de cursus of het programma gevonden dat geschikt zou zijn voor jouw bedrijf? Heb je een LMS-integratie nodig? Neem contact met ons op! Wij zullen met een passende oplossing komen!