Vier feestdagen met 10% korting op alle cursussen met de code "AVCFOREVER10". Verzeker je nu voor de prijswijzigingen van 2025!

ISO/IEC 20000 Foundation - eLearning (inclusief examen)

650,00 EUR

  • 21 hours
eLearning

ISO/IEC 20000 is de internationale norm specifiek voor IT-servicemanagement. Het beschrijft een geïntegreerd geheel van beheerprocessen die een servicemanagementsysteem vormen voor het effectief leveren van diensten aan het bedrijfsleven en haar klanten. ISO/IEC 20000 stelt de eisen vast en biedt de details voor het implementeren van een effectief Servicemanagementsysteem dat vereist is om hoogwaardige IT-diensten te leveren en begeleiding bij het aantonen van naleving van de norm. ISO/IEC 20000 Foundation is de instapcertificering. Kandidaten zullen leren hoe de norm functioneert in een typische organisatie die IT-diensten levert.

Belangrijkste kenmerken

Taal

De cursus en het materiaal zijn in het Engels

Niveau

Beginner-tussen niveau

Toegang

120 dagen toegang op elk moment tot eLearning platform (zelfstudie)

5 uur totale video-inhoud

21 uur aanbevolen studieduur

Materiaal

Downloadbare PDF-documenten met gedetailleerde inhoud (slides, uitleg) voor elke les.

Examen Inbegrepen

1 officiële examenvoucher inbegrepen

Certificaat inbegrepen

APMG ISO/IEC 20000 Foundation certificaat van voltooiing

Hero

ISO/IEC 20000

Certificering

Certificeer uw bekwaamheid om:

  • Begrijp de relatie tussen de ISO/IEC 20000-norm en ITSM en gebruik de beste praktijken in ITSM om geschikte methoden binnen een organisatie toe te passen.
  • Begrijp, identificeer en leg de mogelijke problemen met betrekking tot toepasbaarheid, geschiktheid en reikwijdte uit om te helpen bij de beoordeling van de certificeringsgereedheid, certificeringsaudits en het adviseren over het implementeren van continue verbeterprocessen.
  • Voer een gapanalyse uit, ondersteund door een verbeter- en implementatieplan.
  • Beschrijf de reikwijdte, doelstellingen en het gebruik van de ISO/IEC 20000-specificatie en gedragscode door een begrip van de rollen van de onderdelen van de norm.
  • Erken de noodzaak om ITSM-processen te plannen en te implementeren, rapporteer over de IT-diensten een significante metrieken van de ITSM-processen, plan en voer regelmatige beoordelingen, assessments en audits uit en plan voor continue serviceverbetering.

Cursustijdlijn

Hero
  1. Achtergrond en gerelateerde regelingen

    Les 01

  2. Omvang, gebruik, voorwaarden en definities

    Les 02

  3. Algemeen Service Management Systeem (SMS)

    Les 03

  4. ISO/IEC 20000 Service Management processen

    Les 04

  5. Certificering, toepasbaarheid en reikwijdte

    Les 05

  6. Het behalen en behouden van ISO/IEC 20000-1 certificering

    Les 06

Leerresultaten

De kandidaat zal kennis hebben verworven over het volgende:

ISO/IEC 20000-norm

- De achtergrond van de ISO/IEC 20000-norm, het APMG-kwalificatieschema en het APMG-kwalificatieschema; - De focus en doelstellingen van ISO/IEC 20000-1 (Specificatie), ISO/IEC 20000-2 (Gedragscode) en ISO/IEC 20000-3 (Richtlijnen voor de reikwijdte en toepasbaarheid van ISO/IEC 20000-1), en hoe deze kunnen worden gebruikt; - De gebruikte terminologie en definities;

Servicemanagementsysteem

- De fundamentele vereisten van een dienstbeheersysteem en de redenen achter de noodzaak voor continue verbetering; - De processen, hun doelstellingen en de kritieke vereisten van een dienstverlener in een typisch scenario; - De vereisten voor geschiktheid en definitie van het toepassingsgebied;

Audit

De doelstellingen van interne en externe audits, hun functie, hun werking en bijbehorende terminologie. De processen, hun doelstellingen en algemene vereisten. Toepasbaarheid en definitievereisten van de reikwijdte.

Beste Praktijken

De relatie met beste praktijken, ITIL® en gerelateerde normen, ISO 9001 en ISO/IEC 27001.

Wie zou zich moeten inschrijven voor dit programma?

Medewerkers werkzaam binnen een dienstverlenende organisatie vereisen een basiskennis van de norm. Het is even relevant voor degenen die werken binnen reeds gecertificeerde ISO/IEC 20000 dienstverleners of voor degenen die overwegen deze te implementeren.

IT-professionals / beoefenaars

IT-consultant

IT-auditors

IT-systeembeheerder

Start de cursus nu

Exameninformatie

Examen en certificering: Online!

Doe je examen wanneer je klaar bent, tijd hebt, en waar je ook bent ...

Het examen zal online afgenomen worden, wat je de handige keuze biedt om het examen thuis of op kantoor te schrijven. We hebben een computer met internet nodig voor examens en een webcam (ProctorU). Examens zijn inbegrepen bij dit eLearning pakket. Zeer flexibel!

Vereisten:

  • Er zijn geen voorwaarden voor de ISO/IEC 20000 Foundation certificering
  • Er is geen opleidingsachtergrond nodig

Exameninformatie:

  • Meerkeuze
  • 40 vragen per toets
  • 26 punten nodig om te slagen (van de 40 beschikbaar) - 65%
  • 60 minuten duur
  • Gesloten boek

Kom meer te weten over het afnemen van APMG-examens hier

Over APMG

APMG Group International is een wereldwijde certificeringsinstantie die trainingscursussen en professionele certificeringen aanbiedt in een verscheidenheid aan zakelijke disciplines. APMG accrediteert trainingsorganisaties en beheert kwalificatieschema's voor professionals. APMG-certificeringen worden wereldwijd door werkgevers en professionals erkend als maatstaven voor kwaliteit en expertise.

Met betrekking tot het gelijkheidsbeleid

APMG doet alle redelijke inspanningen om ervoor te zorgen dat kandidaten met toegangs- en/of ondersteuningsbehoeften het examen kunnen afleggen binnen redelijke grenzen om ervoor te zorgen dat zij evenveel kans hebben om te slagen als elke andere kandidaat. Gelieve hier hun volledige Gelijkheidsbeleid te vinden voor meer en actuele informatie hier

Veelgestelde vragen

Heb je en zakelijke oplossing of LMS-integratie nodig?

Heb je niet de cursus of het programma gevonden dat geschikt zou zijn voor jouw bedrijf? Heb je een LMS-integratie nodig? Neem contact met ons op! Wij zullen met een passende oplossing komen!

;