Vier feestdagen met 10% korting op alle cursussen met de code "AVCFOREVER10". Verzeker je nu voor de prijswijzigingen van 2025!

ITIL®4 Foundation - Klassikaal (inclusief examen)

1.450,00 EUR

  • 2 days
Klassikaal
Live Virtueel Klassikaal
In Huis / In Bedrijf
Selecteer je startdatum

De ITIL®4 Foundation Level cursus biedt deelnemers een uitgebreide introductie tot de basisconcepten binnen ITIL4. Het helpt je de principes van ITIL4 te begrijpen en toont hoe het werk van het individu en de organisatie verbeterd kan worden. Onze ITIL4 eLearning cursus geeft deelnemers een goed inzicht in de ITIL4 Foundation. De cursus is geschreven door onze eigen getalenteerde docenten met uitgebreide ervaring in de praktische toepassing van ITIL Service Management. ITIL4 is ontworpen om een soepele overgang te bieden van de huidige manier van werken van de organisatie naar een modernere, flexibelere en efficiëntere aanpak. ITIL4 helpt organisaties om hun manier van werken aan te passen aan de moderne digitale wereld. Het hecht veel belang aan Agile werken en het belang van samenwerken. ITIL 4 stelt IT-teams in staat om hun belangrijke rol in de moderne bedrijfsstrategie voort te zetten.

Belangrijkste kenmerken

Taal

Cursus en materiaal in het Engels en Frans

2 dagen (16 uur)

Geaccrediteerde ITIL® 4 Foundation cursus met een geautoriseerde ITIL® 4 trainer.

Werkmethoden

Multimedia presentaties, groepsoefeningen en discussie, praktische workshops, casestudy en online oefentoetsen.

Certificering

ITIL® 4 Foundation certificaat van voltooiing.

Examen inbegrepen

Voucher voor het geaccrediteerde ITIL® 4 Foundation examen.

Hero

Over ITIL 4®

ITIL 4 is ongetwijfeld het meest bekende en succesvolle raamwerk voor IT Service Management. ITIL Foundation (ITIL 4 Foundation Edition) is een ITIL-certificering die deelnemers laat kennismaken met het Service Value System (SVS), dat beschrijft hoe alle componenten en activiteiten in de organisatie samenwerken als een systeem om waardecreatie mogelijk te maken bij het leveren van diensten (meestal IT-services, maar niet beperkt tot). ITIL SVS ondersteunt vele manieren van werken, zoals Agile, DevOps en Lean, maar ook traditioneel proces- en projectmanagement, met een flexibel waardegericht operationeel model, uiteindelijk een end-to-end model voor de creatie, levering en voortdurende verbetering van op technologie gebaseerde producten en diensten.

ITIL 4® trainingsprogramma
Met ITIL 4 kunnen IT-teams hun belangrijke rol in de moderne bedrijfsstrategie voortzetten. Het bouwt voort op eerdere versies, ondersteunt bestaande investeringen in ITIL 4 en biedt een full-service digitaal bedrijfsmodel voor de levering en het gebruik van op technologie gebaseerde producten en diensten. Dit betekent dat ITIL 4 nieuwe technologieën ondersteunt, zoals robotica en AI, door meer praktische en flexibele ondersteuning te bieden naarmate de technologie zich ontwikkelt. Het breidt eerdere versies uit, ondersteunt bestaande investeringen in ITIL en biedt een full service digitaal besturingsmodel voor de levering en het gebruik van technisch ondersteunde producten en diensten. Dit betekent dat ITIL4 nieuwe technologieën ondersteunt, zoals robotica en AI, door meer praktische en flexibele ondersteuning te bieden naarmate de technologie zich ontwikkelt.

De ITIL Foundation cursus (ITIL 4 Foundation Edition) geeft deelnemers een uitgebreide introductie tot de kernconcepten van ITIL. Het helpt je de ITIL-principes te begrijpen en laat zien hoe ze het werk van een individu en het werk van de organisatie kunnen verbeteren.

Cursustijdlijn

Hero
  1. Introductiecursus

    Les 01

    • Inleiding tot IT-servicemanagement in de moderne wereld
    • Introductie tot ITIL 4
    • Examen Details
  2. Servicebeheer: Belangrijke Concepten

    Les 02

    • Waarde en gezamenlijke waardecreatie
    • Waarde: Dienstverlening, Producten en Bronnen
    • Service Relaties
    • Waarde: Resultaten, Kosten en Risico's
  3. De Leidende Principes

    Les 03

    • De Zeven Richtlijnende Principes
    • De richtlijnen toepassen
  4. De Vier Dimensies van Servicemanagement

    Les 04

    • Organisaties en mensen
    • Informatie en Technologie
    • Partners en leveranciers
    • Waardestromen en processen
    • Externe Factoren en het Pestle Model
  5. Service Waarde Systeem

    Les 05

    • Overzicht van het Service Waardesysteem
    • Overzicht van de Dienstwaardeketen
  6. Voortdurende Verbetering

    Les 06

    • Inleiding tot Continue Verbetering
    • Het Continu Verbetermodel
    • Relatie tussen Continue Verbetering en Leidende Principes
  7. Overzicht van ITIL Praktijken

    Les 07

    • Doel van ITIL-praktijken
    • De voortdurende verbetering van de praktijk
    • De wijzigingsbeheer praktijk
    • De praktijk van incidentbeheer
    • De praktijk van probleembeheer
    • De praktijk van servicerequestbeheer
    • De service desk praktijk
    • De praktijk van serviceniveaubeheer
  8. Examenformaat

    Exameninformatie

    • 1 uur
    • 40 vragen; meerkeuzevragen
    • Voor slagen is 65% goed vereist
    • Boeken zijn niet toegestaan tijdens het examen
    • Wanneer je geslaagd bent voor het examen, zul je er een ontvangen
    • ITIL4® Foundation-certificaat van Peoplecert.

Leerresultaten

Wanneer je deze ITIL4 Foundation Klassikale Cursus hebt afgerond, zul je in staat zijn om het volgende te bereiken:

ITIL Concepten

Begrijp de kernconcepten in ITIL-servicemanagement en begrijp de vier dimensies van ITIL-servicemanagement.

ITIL Aanpassing

Begrijp hoe ITIL-principes organisaties kunnen helpen bij het aannemen en aanpassen van ITIL-servicemanagement.

ITIL Diensten

Begrijp het doel en de componenten van het ITIL-service waardesysteem, en de activiteiten van de service waardeketen en hoe deze met elkaar verbonden zijn.

Efficiëntie

Hoe het ITIL-raamwerk van best practices wordt gebruikt om de efficiëntie en algehele kwaliteit van IT-gerelateerde diensten te verhogen, ongeacht de omvang, structuur of bedrijfstak van de organisatie.

ITIL-expert

Hoe een ITIL expert te worden door het nieuwe certificeringspad te begrijpen, inclusief ITIL Managing Professional (MP) en ITIL Strategic Leader (SL).

ITIL-certificering

Wie zou zich moeten inschrijven voor dit programma?

  • Mensen die aan het begin staan van hun reis in servicemanagement
    ITSM-managers en toekomstige ITSM-managers
  • Mensen die werkzaam zijn in andere gebieden van “IT” (digitaal, product, ontwikkeling) met sterke connecties met servicelevering
  • Bestaande houders van ITIL-kwalificaties die hun vaardigheden willen bijwerken

Er zijn geen formele vereisten om aan de cursus deel te nemen. Enige ervaring in het leveren en ondersteunen van IT-diensten is nuttig, maar niet noodzakelijk.

IT-managers/IT-architecten

Systeembeheerders en analisten

Operations Manager, Databasebeheerders

Proceseigenaren, Practitioners

Service Delivery Professional, Kwaliteitsanalist

CIO's, CTO's, IT Directeuren

Start nu met de cursus

ITIL®4 Foundation-examen

is inbegrepen bij deze cursus

Exameninformatie

  • 1 uur
  • 40 vragen; meerkeuzevragen
  • 65% goed vereist voor slagen
  • Boeken zijn niet toegestaan tijdens de toets
  • Wanneer je geslaagd bent voor het examen, zul je er een ontvangen
  • ITIL4® Foundation-certificaat van Peoplecert.

Eerdere kennis
Het is wenselijk maar niet noodzakelijk dat je enige ervaring hebt in het werken met IT-diensten. Ruim voor aanvang van de cursus ontvang je cursusvoorbereidingsmateriaal, waarvan we verwachten dat je het voor aanvang van de cursus doorleest.

Vaak gestelde vragen

Heb je en zakelijke oplossing of LMS-integratie nodig?

Heb je niet de cursus of het programma gevonden dat geschikt zou zijn voor jouw bedrijf? Heb je een LMS-integratie nodig? Neem contact met ons op! Wij zullen met een passende oplossing komen!

;