ITIL®4 Foundation - eLearning (inclusief examen)
750,00 EUR
- 14 hours
AVC's ITIL® 4 Foundation is de meest geaccepteerde basisniveau ITIL-certificering die beschikbaar is voor IT-professionals. De nieuw bijgewerkte ITIL-richtlijnen zullen ITIL 4 worden genoemd, wat de nieuwe rol van de versie weerspiegelt in het ondersteunen van individuen en organisaties tijdens de Vierde Industriële Revolutie. De ITIL 4 Foundation cursus is ontworpen om studenten kennis te laten maken met het beheer van moderne IT-gestuurde diensten en de belangrijkste concepten van dienstenarchitectuur. Deze cursus biedt deelnemers een begrip van ITIL 4, inclusief een gemeenschappelijke taal en kernconcepten, de levenscyclus van diensten, hoe de fasen van de levenscyclus zijn verbonden, de betrokken processen en de beste praktijken om hun werk en het werk van hun organisatie te verbeteren. Cursussen op deze pagina worden aangeboden in samenwerking met iLEARN (ATO/Affiliate of AXELOS Limited)
Belangrijkste functies
Taal
De cursussen zijn beschikbaar in het Engels en Frans
Toegang
120 dagen toegang tot het eLearning platform wanneer je maar wilt (zelfstudie)
Materiaal
Downloadbare PDF-documenten met gedetailleerde inhoud (dia's, uitleg) voor elke les.
E-book
Officieel ITIL4 handboek
Oefeningen en oplossingen
met online examensimulator
Online ondersteuning
Volledige online ondersteuning door een van onze ITIL-experts
Officieel examen
ITIL 4® Foundation online examen & certificering
Over ITIL 4®
ITIL 4 is ongetwijfeld het meest bekende en succesvolle raamwerk voor IT Service Management. ITIL Foundation (ITIL 4 Foundation Edition) is een ITIL-certificering die deelnemers laat kennismaken met het Service Value System (SVS), dat beschrijft hoe alle componenten en activiteiten in de organisatie samenwerken als een systeem om waardecreatie mogelijk te maken bij het leveren van diensten (meestal IT-services, maar niet beperkt tot). ITIL SVS ondersteunt vele manieren van werken, zoals Agile, DevOps en Lean, maar ook traditioneel proces- en projectmanagement, met een flexibel waardegericht operationeel model, uiteindelijk een end-to-end model voor de creatie, levering en voortdurende verbetering van op technologie gebaseerde producten en diensten.
ITIL 4® trainingsprogramma
Met ITIL 4 kunnen IT-teams hun belangrijke rol in de moderne bedrijfsstrategie voortzetten. Het bouwt voort op eerdere versies, ondersteunt bestaande investeringen in ITIL 4 en biedt een full-service digitaal bedrijfsmodel voor de levering en het gebruik van op technologie gebaseerde producten en diensten. Dit betekent dat ITIL 4 nieuwe technologieën ondersteunt, zoals robotica en AI, door meer praktische en flexibele ondersteuning te bieden naarmate de technologie zich ontwikkelt.
De ITIL Foundation cursus (ITIL 4 Foundation Edition) geeft deelnemers een uitgebreide introductie tot de kernconcepten van ITIL. Het helpt u de ITIL-principes te begrijpen en laat zien hoe ze het werk van een individu en het werk van de organisatie kunnen verbeteren.
Cursustijdlijn
Introductie: Service Management en ITIL
Les 01
- Servicemanagement in de moderne wereld
- Over ITIL 4
- De structuur en voordelen van het ITIL 4-framework
- De ITIL SVS
- Het Vierdimensiemodel
Kernbegrippen van servicemanagement
Les 02
- Waarde en Waarde Cocreatie
- Waarde Cocreatie - Organisaties, Dienstverleners, Dienstafnemers en Andere Belanghebbenden
- Dienstverleners
- Dienstafnemers
- Andere Belanghebbenden - Producten en Diensten
- Configuratie van middelen voor waardecreatie
- Dienstaanbod - Service Relaties
- Het Service Relatie Model - Waarde: Resultaten, Kosten en Risico's
- Resultaten
- Kosten
- Risico's
- Nut en Garantie - Samenvatting
- Waarde en Waarde Cocreatie
De vier dimensies van servicemanagement
Les 03
- Organisaties en mensen
- Informatie en technologie
- Partners en leveranciers
- Waardeketens en processen
- Waardeketens voor dienstverleningsmanagement
- Processen - Externe factoren
- Samenvatting
ITIL Service Waardesysteem
Les 04
- Overzicht van het Service Waardesysteem
- Kans, Vraag en Waarde
- De ITIL richtlijn principes
- Focus op waarde
- Begin waar je nu bent
- Boek vooruitgang in iteraties met feedback
- Werk samen en bevorder zichtbaarheid
- Denk en werk holistisch
- Hou het simpel en praktisch
- Optimaliseer en automatiseer
- Interactie van principes - Bestuur
- Bestuursorganen en Governance
- Governance in de SVS
- Service Waardeketen
- Plannen
- Verbeteren
- Betrokkenheid
- Ontwerp en Overgang
- Verkrijgen
- Leveren en Ondersteunen - Continue Verbetering
- Stappen van het Continue Verbeteringsmodel- Continue Verbetering en de Leidende Principes - Praktijken
- Samenvatting
ITIL Beheer Praktijken
Les 05
- Algemene Managementpraktijken 89
- Architectuurbeheer
- Continue Verbetering
- Informatiebeveiligingsbeheer
- Kennisbeheer
- Meting en Rapportage
- Portfoliobeheer
- Projectbeheer
- Relatiebeheer
- Risicobeheer
- Financieel Beheer van Diensten
- Strategiebeheer
- Leveranciersbeheer
- Beheer van Werknemers en Talent - Servicebeheer Praktijken
- Beschikbaarheidsbeheer
- Bedrijfsanalyse
- Capaciteits- en Prestatiebeheer
- Wijzigingsbeheer
- Incidentenbeheer
- IT activabeheer
- Monitoring en Eventbeheer
- Probleembeheer
- Releasebeheer
- Servicecatalogusbeheer
- Serviceconfiguratiebeheer
- Servicecontinuïteitsbeheer
- Serviceontwerp
- Servicedesk
- Service Level Management
- Serviceverzoekenbeheer
- Servicevalidatie en -testen - Technisch Beheer Praktijken
- Beheer van implementatie
- Infrastructuur en platformbeheer
- Softwareontwikkeling en -beheer
- Algemene Managementpraktijken 89
Leerresultaten
Wanneer je deze cursus hebt afgerond, zul je in staat zijn om het volgende te bereiken:
Servicebeheer
Verkrijg een beheersing van Service Management inclusief algemene concepten, belangrijke principes en ITIL 4 procesmodellen, die allemaal vereist zijn voor het ITIL Foundation examen
Gereedschappen en technieken
Begrijp hoe ITIL-tools en -technieken te gebruiken om de efficiëntie en de klantbeleving te verbeteren inclusief de ITIL Service Lifecycle en het Service Value System.
Efficiëntie
Hoe het ITIL-raamwerk van best practices wordt gebruikt om de efficiëntie en algehele kwaliteit van IT-gerelateerde diensten te verhogen, ongeacht de omvang, structuur of bedrijfstak van de organisatie.
ITIL Principes
Begrijp hoe ITIL Principes een individu kunnen helpen om servicemanagement in hun organisatie te begrijpen en toe te passen
ITIL Praktijken
Ken het doel en de belangrijkste concepten van 18 ITIL practices en de 7 kernpraktijken
ITIL expert
Hoe een ITIL expert te worden door het nieuwe certificeringspad te begrijpen, inclusief ITIL Managing Professional (MP) en ITIL Strategic Leader (SL).
Wie zou zich moeten inschrijven voor dit programma?
- Mensen die aan het begin staan van hun reis in servicemanagement
ITSM-managers en toekomstige ITSM-managers - Mensen die werkzaam zijn in andere gebieden van “IT” (digitaal, product, ontwikkeling) met sterke connecties met servicelevering
- Bestaande houders van ITIL-kwalificaties die hun vaardigheden willen bijwerken
IT Managers/IT Architecten
Systeembeheerders en analisten
Operations Manager, Databasebeheerders
Proceseigenaren, Practitioners
Service Delivery Professional, Kwaliteitsanalist
CIO's, CTO's, IT Directeuren
Exameninformatie
Diploma en certificering: Online!
Het examen wordt online afgenomen, zodat u gemakkelijk kunt kiezen of u het thuis of op kantoor wilt doen. Wat we nodig hebben is een computer met internet voor het examen en een webcam (ProctoU). Het examen is inclusief in dit ITIL 4 eLearning pakket.
ITIL 4® Foundation Examen
- 1 uur (U krijgt extra tijd als Engels niet uw moedertaal is)
- 40 vragen; meerkeuzevragen
- 65% juist is vereist om te slagen
- Boeken zijn niet toegestaan tijdens het examen
- Als je geslaagd bent voor het examen, ontvang je een ITIL 4® Foundation certificaat van Peoplecert.
Vaak gestelde vragen
Heb je en zakelijke oplossing of LMS-integratie nodig?
Heb je niet de cursus of het programma gevonden dat geschikt zou zijn voor jouw bedrijf? Heb je een LMS-integratie nodig? Neem contact met ons op! Wij zullen met een passende oplossing komen!