Vier feestdagen met 10% korting op alle cursussen met de code "AVCFOREVER10". Verzeker je nu voor de prijswijzigingen van 2025!

ITIL®4 Strategist: Direct, Plan & Improve (DPI) - eLearning (inclusief examen)

795,00 EUR

  • 21 hours
eLearning

ITIL® 4 Strategist Direct Plan and Improve (ITIL 4 DPI) is de universele module die een belangrijk onderdeel vormt van zowel ITIL 4 Managing Professional als ITIL 4 Strategic Leader. De module behandelt de invloed en impact van Agile en Lean manieren van werken, en hoe deze kunnen worden ingezet in het voordeel van een organisatie. De cursus ondersteunt organisaties die governance en voortdurende verbetering zien als een belangrijk onderdeel van het kunnen voldoen aan huidige en toekomstige behoeften binnen bijvoorbeeld servicestrategieën, samenwerkingsmodellen, partnersamenwerkingen, competentievoorziening, digitalisering, etc.

Belangrijkste kenmerken

Taal

Cursus en materiaal zijn beschikbaar in het Engels

Niveau

Intermediair niveau voor professionals

Toegang

120 dagen toegang tot het eLearning-platform op elk moment (zelfstudie)

5,5 uur totale video-inhoud

21 uur aanbevolen studieduur

Materialen

Downloadbare PDF-documenten met gedetailleerde inhoud voor elke les.

Oefeningen

Oefeningen en oplossingen en 2 officiële examensimulaties

Officieel examen inbegrepen

1 examenvoucher geldig voor 1 jaar. Online examen kan op elk moment worden ingepland

Certificaat inbegrepen

ITIL® 4 Strategist Direct Plan and Improve certificaat van voltooiing.

Hero

Leerresultaten

Aan het einde van deze ITIL4 Strategist: (DPI) eLearning Cursus zult u in staat zijn om:

Concepten, principes en methoden

De governance, planning en verbetering beheren van elke verbetering die vanuit de context wordt geïdentificeerd

Business cases creëren

In staat zijn om business cases te creëren om hun idee duidelijk en communiceerbaar te maken in hun context

Communicatie met belanghebbenden

Het belang van communicatie met belanghebbenden begrijpen en weerstand tegen verandering kunnen beheren

Service Waarden Systeem

De principes en methodes van het Service Value System kunnen gebruiken om de organisatie te helpen zichzelf, haar diensten en haar klanten en partners te verbeteren

Organisatorische verbeteringen

Organisatorische verbeteringen kunnen beheren en plannen door middel van gestructureerd veranderingsmanagement

Cursustijdlijn

Hero
  1. Cursus Introductie

    Cursus 01

  2. Kernbegrippen van DPI

    Cursus 02

    - 2.1 Kernbegrippen van Direct, Plan en Verbeter (DPI)

    - 2.2 Richting

    - 2.3 Beleid en Richtlijnen

    - 2.4 Risico's en Beheersmaatregelen

    - 2.5 Planning

    - 2.6 Verbetering

    - 2.7 Bestuur, naleving en beheer

    - 2.8 Toepassen van de richtlijnprincipes

    - 2.9 Operationeel Model

    - 2.10 Waarde, Resultaten, Kosten en Risico's

    - 2.11 Belangrijkste inzichten

  3. Kernprincipes en methoden van richting en planning

    Cursus 03

    - 3.1 Kernprincipes en methoden van richting en planning

    - 3.2 Strategie en doorvertaling van doelen en vereisten

    - 3.3 Effectief beleid, controles en richtlijnen definiëren

    - 3.4 Effectieve Controles

    - 3,5 Effectieve Richtlijnen

    - 3.6 Besluitvorming op het juiste niveau

    - 3.7 Belangrijkste inzichten

  4. Governance, Risico en Compliance

    Cursus 04

    - 4.1 Bestuur, risico en naleving

    - 4.2 Structuren en methoden voor besluitvorming

    - 4.3 Bestuur van de dienstverlener

    - 4.4 Rol van risicobeheer

    - 4.5 Belangrijkste inzichten

  5. Voortdurende Verbetering

    Cursus 05

    - 5.1 Continue Verbetering

    - 5.2 Cultuur van voortdurende verbetering

    - 5.3 Continue Verbetering in de Organisatie

    - 5.4 Het Continu Verbeteringsmodel

    - 5.5 Stap Een: Wat is de Visie?

    - 5.6 Stap Twee: Waar Zijn We Nu?

    - 5.7 Stap Drie: Waar Willen We Zijn?

    - 5.8 Stap Vier: Hoe komen we daar?

    - 5.9 Een actieplan opstellen

    - 5.10 Stap Vijf: Actie ondernemen?

    - 5.11 Stap Zes: Zijn We Er Gekomen?

    - 5.12 Stap Zeven: Hoe houden we het momentum gaande?

    - 5.13 Meten en rapporteren bij continue verbetering

    - 5,14 Beoordelingen

    - 5.15 Gap-analyse

    - 5.16 SWOT-analyse

    - 5.17 Analyse van Veranderingsbereidheid

    - 5.18 Analyse van klant- of gebruikerstevredenheid

    - 5.19 Analyse van SLA-prestaties

    - 5.20 Benchmarking

    - 5.21 Volwassenheidsbeoordeling

    - 5.22 Bedrijfscasus

    - 5.23 Een bedrijfscasus opbouwen

    - 5.24 Communiceren en pleiten voor een bedrijfsgeval

    - 5.25 Belangrijkste punten

  6. Communicatie en Organisatieveranderingsmanagement

    Cursus 06

    - 6.1 Communicatie en Organisatieveranderingsmanagement

    - 6.2 Communicatieprincipes

    - 6.3 Communicatie is een tweerichtingsproces

    - 6.4 We communiceren de hele tijd

    - 6.5 Timing en frequentie zijn belangrijk

    - 6.6 Geen enkele communicatiemethode werkt voor iedereen

    - 6.7 De boodschap zit in het medium

    - 6.8 Communicatiemethoden en media

    - 6.9 Voorbeelden van communicatiemethoden

    - 6.10 Het definiëren en vaststellen van feedbackkanalen

    - 6.11 Het identificeren en communiceren met belanghebbenden

    - 6.12 Stakeholdermapping

    - 6.13 Inzicht in belanghebbenden

    - 6.14 Basisprincipes van verandermanagement in organisaties (OCM)

    - 6.15 Essentiële elementen voor succesvolle verbetering

    - 6.16 OCM Gedurende Richting, Planning en Verbetering

    - 6.17 Effectieve interfaces tot stand brengen in de waardeketen

    - 6.18 Belangrijkste leerpunten

  7. Meten en Rapporteren

    Cursus 07

    - 7.1 Meten en Rapporteren

    - 7.2 Basisprincipes van meten en rapporteren

    - 7.3 Kernbegrippen van meten en rapporteren

    - 7.4 Het definiëren en gebruiken van meting en rapportage

    - 7,5 Redenen voor het Meten

    - 7.6 Soorten metingen

    - 7.7 Relatie tussen meting en gedrag

    - 7.8 Meetcascade en hiërarchieën

    - 7.9 Gebalanceerde Scorekaart

    - 7.10 Succesfactoren en KPI's

    - 7.11 Belangrijkste inzichten

  8. Waardestromen en Praktijken

    Cursus 08

    - 8.1 Waardestromen en Praktijken

    - 8.2 Waardestroom in kaart brengen

    - 8.3 Het ontwikkelen van een waardestroomdiagram

    - 8.4 Soorten afval

    - 8.5 Het detailniveau van waardestroomkaarten verhogen

    - 8.6 Meting en de Vier Dimensies

    - 8.7 Meting van Partners en Leveranciers

    - 8.8 Meting van waardestroom en processen

    - 8.9 Procesmetrieken

    - 8.10 Waardestroom en processen in de SVS

    - 8.11 Relatie tussen waardestromen en praktijken

    - 8.12 Relatie tussen waardestromen en processen

    - 8.13 Een workflow ontwerpen

    - 8.14 Workflowstatistieken

    - 8.15 Belangrijkste leerpunten

ITIL® 4 Strateeg: Direct, Plan en Verbeter (DPI)

Wie zou zich moeten inschrijven voor dit programma?

Deze module is ideaal voor IT-leiders, managers en beoefenaars die betrokken zijn bij strategie, planning en verbeteringsactiviteiten, evenals iedereen die zijn vermogen wil verbeteren om waarde te leveren door middel van gestructureerde en aanpasbare processen.

Het behalen van de ITIL 4 DPI-certificering helpt professionals om verandering te leiden en te implementeren, de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren en IT-inspanningen af te stemmen op bredere bedrijfsdoelstellingen

ITSM-managers

IT-projectmanagers

IT Operations managers

Verandermanagers

IT-beheer

IT-consultants

Start nu met de cursus

Exameninformatie

Vereisten:

  • Geslaagd voor het ITIL 4 Foundation examen
  • Een erkende opleiding voor deze module bijgewoond

Het examen zal online afgenomen worden, waardoor u het gemak heeft om het examen thuis of op kantoor te schrijven. Wat we nodig hebben is een computer met internet voor het examen en een webcam (ProctorU). Het examen is bij dit pakket inbegrepen.

Examenformaat

  • 90 minuten durend
  • Gesloten boek
  • 40 vragen
  • De slagingsgrens is 70% of hoger - een score van 28 punten of meer

Licentiëring

en gelijkheidsbeleid

Licenties en accreditatie
De ITIL®4 Strategist cursus is geaccrediteerd door Peoplecert, op basis van de Partnerovereenkomst en voldoet aan de accreditatievereisten.

Gelijkheidsbeleid

PeopleCert: PeopleCert biedt een speciaal beleid voor examenvoorzieningen. Kandidaten die aanpassingen nodig hebben, dienen te verwijzen naar de PeopleCert voorwaarden en beleid op PeopleCert Speciaal Beleid voor Overwegingen.

Veelgestelde vragen

Heb je en zakelijke oplossing of LMS-integratie nodig?

Heb je niet de cursus of het programma gevonden dat geschikt zou zijn voor jouw bedrijf? Heb je een LMS-integratie nodig? Neem contact met ons op! Wij zullen met een passende oplossing komen!

;