ITIL®4 Strategist: Direct, Plan and Improve (DPI) - Klassikaal (inclusief examen)
1.850,00 EUR
- 2 days
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve biedt IT-professionals de praktische vaardigheden die nodig zijn om een “lerende en verbeterende” IT-organisatie te creëren met een sterke en effectieve strategische focus. De module behandelt de impact en het effect van Agile en Lean werkmethoden en hoe deze kunnen worden gebruikt in het voordeel van een organisatie. Het biedt een praktische en strategische methode voor het plannen en implementeren van continue verbetering met de nodige wendbaarheid. ITIL® 4 Strateeg: Direct, Plan & Improve aangeboden door AVC is geaccrediteerd door PeopleCert, namens AXELOS, op basis van partnerovereenkomsten en voldoet aan de accreditatie-eisen.
Cursusoverzicht
Cursus Introductie
Cursus 01
Kernbegrippen van DPI
Cursus 02
- 2.01 Kernbegrippen van Direct, Plan en Verbeter (DPI)
- 2.02 Richting
- 2.03 Beleid en Richtlijnen
- 2.04 Risico's en Beheersmaatregelen
- 2.05 Planning
- 2.06 Verbetering
- 2.07 Bestuur, naleving en beheer
- 2.08 Toepassen van de richtlijnprincipes
- 2.09 Operationeel Model
- 2.10 Waarde, Resultaten, Kosten en Risico's
- 2.11 Belangrijkste leerpunten
Kernprincipes en methoden van richting en planning
Cursus 03
- 3.01 Kernprincipes en methoden van sturing en planning
- 3.02 Strategie en het doorvoeren van doelstellingen en vereisten
- 3.03 Effectieve beleidsmaatregelen, controles en richtlijnen definiëren
- 3.04 Effectieve Controles
- 3.05 Effectieve Richtlijnen
- 3.06 Besluitvorming op het juiste niveau
- 3.07 Belangrijkste inzichten
Governance, Risico en Compliance
Cursus 04
- 4.01 Bestuur, risico en naleving
- 4.02 Structuren en methoden voor besluitvorming
- 4.03 Bestuur van de dienstverlener
- 4.04 Rol en Risicobeheer
- 4.05 Belangrijkste inzichten
Continue Verbetering
Cursus 05
- 5.01 Continue Verbetering
- 5.02 Cultuur van voortdurende verbetering
- 5.03 Continue verbetering in de organisatie
- 5.04 Het Continu Verbeteringsmodel
- 5.05 Stap Een: Wat is de Visie?
- 5.06 Stap Twee: Waar Zijn We Nu?
- 5.07 Stap Drie: Waar Willen We Zijn?
- 5.08 Stap Vier: Hoe komen we daar?
- 5.09 Een actieplan opstellen
- 5.10 Stap Vijf: Onderneem Actie?
- 5.11 Stap Zes: Zijn We Er Gekomen?
- 5.12 Stap Zeven: Hoe houden we het momentum gaande?
- 5.13 Meten en rapporteren bij continue verbetering
- 5.14 Beoordelingen
- 5.15 Gap-analyse
- 5.16 SWOT-analyse
- 5.17 Analyse van Veranderingsbereidheid
- 5.18 Analyse van klant- of gebruikerstevredenheid
- 5.19 Analyse van SLA-prestaties
- 5.20 Benchmarking
- 5.21 Volwassenheidsbeoordeling
- 5.22 Bedrijfscasus
- 5.23 Een bedrijfscasus opbouwen
- 5.24 Communiceren en pleiten voor een bedrijfsgeval
- 5.25 Belangrijkste punten
Communicatie en Organisatieveranderingsmanagement
Cursus 06
- 6.01 Communicatie en Organisatieveranderingsmanagement
- 6.02 Communicatieprincipes
- 6.03 Communicatie is een tweerichtingsproces
- 6.04 We communiceren de hele tijd
- 6.05 Timing en frequentie zijn belangrijk
- 6.06 Geen enkele communicatiemethode werkt voor iedereen
- 6.07 De boodschap zit in het medium
- 6.08 Communicatiemethoden en media
- 6.09 Voorbeelden van communicatiemethoden
- 6.10 Het definiëren en vaststellen van feedbackkanalen
- 6.11 Het identificeren en communiceren met belanghebbenden
- 6.12 Stakeholdermapping
- 6.13 Inzicht in belanghebbenden
- 6.14 Basisprincipes van verandermanagement in organisaties (OCM)
- 6.15 Essentials voor Succesvolle Verbetering
- 6.16 OCM Gedurende Richting, Planning en Verbetering
- 6.17 Effectieve interfaces opzetten langs de waardeketen
- 6.18 Belangrijkste leerpunten
Meten en Rapporteren
Cursus 07
- 7.01 Meten en Rapporteren
- 7.02 Basisprincipes van meten en rapporteren
- 7.03 Kernbegrippen van metingen en rapportage
- 7.04 Het definiëren en gebruiken van metingen en rapportages
- 7.05 Redenen voor het Meten
- 7.06 Soorten meetinstrumenten
- 7.07 Relatie tussen metingen en gedrag
- 7.08 Meetcascade en hiërarchieën
- 7.09 Gebalanceerde Scorekaart
- 7.10 Succesfactoren en KPI's
- 7.11 Belangrijkste inzichten
Waardestromen en praktijken
Cursus 08
- 8.01 Waardestromen en Praktijken
- 8.02 Waardestroomanalyse
- 8.03 Een waardestroomdiagram ontwikkelen
- 8.04 Soorten afval
- 8.05 Het detailniveau van waardestroomkaarten verhogen
- 8.06 Procesmetrieken
- 8.07 Metingen en de Vier Dimensies
- 8.08 Metingen van waardestroom en processen
- 8.09 Procesmetrieken
- 8.10 Waardestroom en processen in de SVS
- 8.11 Relatie tussen waardestromen en praktijken
- 8.12 Relatie tussen waardestromen en processen
- 8.13 Een workflow ontwerpen
- 8.14 Workflowstatistieken
- 8.15 Belangrijkste leerpunten
Leerresultaten
Aan het einde van deze ITIL4 Strategist: (DPI) Klassikale Cursus zult u in staat zijn om:
Belangrijkste concepten
Begrijp de belangrijkste concepten van Direct, Plan & Improve. Ontdek hoe je de belangrijkste principes en praktijken van continue verbetering kunt gebruiken voor elk type verbetering.
Meten en rapporteren
Begrijp hoe je de belangrijkste principes en werkwijzen van meten en rapporteren kunt gebruiken bij management, planning en verbetering.
Lean en Agile
Leer hoe Lean en Agile manieren van werken in het voordeel van een organisatie kunnen worden gebruikt. Leer hoe u waardestromen en werkwijzen kunt controleren, plannen en verbeteren.
Service Value System (SVS)
Begrijp de rol van Governance, Risk en Compliance (GRC) en hoe dit te integreren met het Service Value System (SVS).
Belangrijkste kenmerken
Taal
Cursus en materiaal zijn in het Engels
2-daags online klassikaal
Geaccrediteerde cursus met een geautoriseerde ITIL® 4 DPI trainer
Werkmethoden
Multimediapresentaties, groepsoefeningen en discussies, praktische workshops, casestudy's en oefentoetsen.
Materiaal
Gelicentieerd cursusmateriaal
Certificering
ITIL® 4 Strateeg: Direct, Plan & Improve certificaat van voltooiing van de cursus
Examen
Officiële online examenvoucher inclusief, 12 maanden geldig
Wie zou zich moeten inschrijven voor dit programma?
Deze ITIL Strategist cursus is bedoeld voor IT-leiders en managers op alle organisatieniveaus die ofwel de ITIL Managing Professional (MP) of ITIL Strategic Leader (SL) kwalificatie nastreven, of die betrokken zijn bij het vormgeven van de IT-richting en -strategie. Kandidaten moeten echter eerst het ITIL 4 Foundation-examen met goed gevolg hebben afgelegd ofeen geaccrediteerde training voor deze module hebbengevolgd.
IT-leiders
ITSM-managers
ITSM-praktijkmensen die IT-ondersteunde producten en diensten beheren
Houders van een bestaande ITIL-kwalificatie die hun kennis willen uitbreiden
ITIL Managing Professionals (MP)
ITIL Strategic Leader (SL)
Exameninformatie
Examen en certificering: Online!
Het examen wordt online afgenomen, zodat u thuis of op kantoor het examen kunt maken. Wat we nodig hebben is een computer met internet voor het examen en een webcam (ProctorU). Het examen is inclusief in dit pakket.
Certificeringsexamen
- Naam diploma: ITIL® 4 Strategist: Sturen, Plannen & Verbeteren
- Taal van het examen: Engels
- Formaat: Meerkeuzevragen - Online
- Aantal vragen: 40
- Vereist resultaat: 28 punten voor een voldoende resultaat (van de 40 beschikbare) - 70%.
- Duur: 90 minuten
Licenties en accreditatie
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve aangeboden door Advised Skills Ltd is geaccrediteerd door PeopleCert, namens AXELOS, op basis van partnerovereenkomsten en voldoet aan de accreditatie-eisen.
Heb je en zakelijke oplossing of LMS-integratie nodig?
Heb je niet de cursus of het programma gevonden dat geschikt zou zijn voor jouw bedrijf? Heb je een LMS-integratie nodig? Neem contact met ons op! Wij zullen met een passende oplossing komen!