ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan, and Improve - Klassikaal (inclusief examen)

1.850,00 EUR

  • 2 days
Live Virtueel Klassikaal
In Huis / In Bedrijf

ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve biedt IT-professionals de praktische vaardigheden die nodig zijn om een “lerende en verbeterende” IT-organisatie te creëren met een sterke en effectieve strategische focus. De module behandelt de impact en het effect van Agile en Lean werkmethoden en hoe deze kunnen worden gebruikt in het voordeel van een organisatie. Het biedt een praktische en strategische methode voor het plannen en implementeren van continue verbetering met de nodige wendbaarheid.

Belangrijkste kenmerken

Taal

Cursus en materiaal zijn beschikbaar in het Engels

Niveau

Intermediair niveau voor professionals

2 dagen (8 uur per dag)

Geaccrediteerde cursus met een erkende ITIL® 4-trainer.

Werkmethoden

Multimedia presentaties, groepsoefeningen en discussie, praktische workshops, casestudy en online oefentoetsen.

Studietijd

21 uur aanbevolen studieduur

Materialen

Downloadbare PDF-documenten met gedetailleerde inhoud voor elke les.

Officieel examen inbegrepen

1 examenvoucher geldig voor 1 jaar. Online examen kan op elk moment worden ingepland

Certificaat inbegrepen

ITIL® 4 Strateeg: Direct, Plan & Verbeter certificaat van voltooiing.

Hero

Leerresultaten

Aan het einde van deze ITIL4 Strategist: (DPI) Klassikale Cursus zult u in staat zijn om:

Belangrijkste concepten

Begrijp de belangrijkste concepten van Direct, Plan & Improve. Ontdek hoe je de belangrijkste principes en praktijken van continue verbetering kunt gebruiken voor elk type verbetering.

Meten en rapporteren

Begrijp hoe je de belangrijkste principes en werkwijzen van meten en rapporteren kunt gebruiken bij management, planning en verbetering.

Lean en Agile

Leer hoe Lean en Agile manieren van werken in het voordeel van een organisatie kunnen worden gebruikt. Leer hoe u waardestromen en werkwijzen kunt controleren, plannen en verbeteren.

Service Waarde Systeem (SVS)

Begrijp de rol van Governance, Risk en Compliance (GRC) en hoe dit te integreren met het Service Value System (SVS).

Cursusoverzicht

Hero
  1. Cursus Introductie

    Cursus 01

  2. Kernbegrippen van DPI

    Cursus 02

    - 2.01 Kernbegrippen van Direct, Plan en Verbeter (DPI)

    - 2.02 Richting

    - 2.03 Beleid en Richtlijnen

    - 2.04 Risico's en Beheersmaatregelen

    - 2.05 Planning

    - 2.06 Verbetering

    - 2.07 Bestuur, naleving en beheer

    - 2.08 Toepassen van de richtlijnprincipes

    - 2.09 Operationeel Model

    - 2.10 Waarde, Resultaten, Kosten en Risico's

    - 2.11 Belangrijkste leerpunten

  3. Kernprincipes en methoden van richting en planning

    Cursus 03

    - 3.01 Kernprincipes en methoden van sturing en planning

    - 3.02 Strategie en het doorvoeren van doelstellingen en vereisten

    - 3.03 Effectieve beleidsmaatregelen, controles en richtlijnen definiëren

    - 3.04 Effectieve Controles

    - 3.05 Effectieve Richtlijnen

    - 3.06 Besluitvorming op het juiste niveau

    - 3.07 Belangrijkste inzichten

  4. Bestuur, Risico en Naleving

    Cursus 04

    - 4.01 Bestuur, risico en naleving

    - 4.02 Structuren en methoden voor besluitvorming

    - 4.03 Bestuur van de dienstverlener

    - 4.04 Rol en Risicobeheer

    - 4.05 Belangrijkste inzichten

  5. Voortdurende Verbetering

    Cursus 05

    - 5.01 Continue Verbetering

    - 5.02 Cultuur van voortdurende verbetering

    - 5.03 Continue verbetering in de organisatie

    - 5.04 Het Continu Verbeteringsmodel

    - 5.05 Stap Een: Wat is de Visie?

    - 5.06 Stap Twee: Waar Zijn We Nu?

    - 5.07 Stap Drie: Waar Willen We Zijn?

    - 5.08 Stap Vier: Hoe komen we daar?

    - 5.09 Een actieplan opstellen

    - 5.10 Stap Vijf: Onderneem Actie?

    - 5.11 Stap Zes: Zijn We Er Gekomen?

    - 5.12 Stap Zeven: Hoe houden we het momentum gaande?

    - 5.13 Meten en rapporteren bij continue verbetering

    - 5,14 Beoordelingen

    - 5.15 Gap-analyse

    - 5.16 SWOT-analyse

    - 5.17 Analyse van Veranderingsbereidheid

    - 5.18 Analyse van klant- of gebruikerstevredenheid

    - 5.19 Analyse van SLA-prestaties

    - 5.20 Benchmarking

    - 5.21 Volwassenheidsbeoordeling

    - 5.22 Bedrijfscasus

    - 5.23 Een bedrijfscasus opbouwen

    - 5.24 Communiceren en pleiten voor een bedrijfsgeval

    - 5.25 Belangrijkste punten

  6. Communicatie en Organisatieveranderingsmanagement

    Cursus 06

    - 6.01 Communicatie en Organisatieveranderingsmanagement

    - 6.02 Communicatieprincipes

    - 6.03 Communicatie is een tweerichtingsproces

    - 6.04 We communiceren de hele tijd

    - 6.05 Timing en frequentie zijn belangrijk

    - 6.06 Geen enkele communicatiemethode werkt voor iedereen

    - 6.07 De boodschap zit in het medium

    - 6.08 Communicatiemethoden en media

    - 6.09 Voorbeelden van communicatiemethoden

    - 6.10 Het definiëren en vaststellen van feedbackkanalen

    - 6.11 Het identificeren en communiceren met belanghebbenden

    - 6.12 Stakeholdermapping

    - 6.13 Inzicht in belanghebbenden

    - 6.14 Basisprincipes van verandermanagement in organisaties (OCM)

    - 6.15 Essentials voor Succesvolle Verbetering

    - 6.16 OCM Gedurende Richting, Planning en Verbetering

    - 6.17 Effectieve interfaces opzetten langs de waardeketen

    - 6.18 Belangrijkste leerpunten

  7. Meten en Rapporteren

    Cursus 07

    - 7.01 Meten en Rapporteren

    - 7.02 Basisprincipes van meten en rapporteren

    - 7.03 Kernbegrippen van metingen en rapportage

    - 7.04 Het definiëren en gebruiken van metingen en rapportages

    - 7.05 Redenen voor het Meten

    - 7.06 Soorten meetinstrumenten

    - 7.07 Relatie tussen metingen en gedrag

    - 7.08 Meetcascade en hiërarchieën

    - 7.09 Gebalanceerde Scorekaart

    - 7.10 Succesfactoren en KPI's

    - 7.11 Belangrijkste inzichten

  8. Waardestromen en praktijken

    Cursus 08

    - 8.01 Waardestromen en Praktijken

    - 8.02 Waardestroomanalyse

    - 8.03 Een waardestroomdiagram ontwikkelen

    - 8.04 Soorten afval

    - 8.05 Het detailniveau van waardestroomkaarten verhogen

    - 8.06 Procesmetrics

    - 8.07 Metingen en de Vier Dimensies

    - 8.08 Metingen van waardestroom en processen

    - 8.09 Procesmetrieken

    - 8.10 Waardestroom en processen in de SVS

    - 8.11 Relatie tussen waardestromen en praktijken

    - 8.12 Relatie tussen waardestromen en processen

    - 8.13 Een workflow ontwerpen

    - 8.14 Workflowstatistieken

    - 8.15 Belangrijkste leerpunten

ITIL® 4 Strateeg: Direct, Plan en Verbeter (DPI)

Wie zou zich moeten inschrijven voor dit programma?

Deze module is ideaal voor IT-leiders, managers en beoefenaars die betrokken zijn bij strategie, planning en verbeteringsactiviteiten, evenals iedereen die zijn vermogen wil verbeteren om waarde te leveren door middel van gestructureerde en aanpasbare processen.

Het behalen van de ITIL 4 DPI-certificering helpt professionals bij het leiden en implementeren van veranderingen, het verbeteren van de servicekwaliteit en het afstemmen van IT-inspanningen op bredere bedrijfsdoelstellingen

ITSM-managers

IT-projectmanagers

IT-beheermanagers

Verandermanagers

IT-beheer

IT-consultants

Start nu met de cursus

Exameninformatie

Vereisten:

  • Geslaagd voor het ITIL 4 Foundation examen
  • Een erkende opleiding voor deze module gevolgd

Het examen zal online afgenomen worden, waardoor je de handige keuze hebt om het examen thuis of op kantoor te schrijven. Wat we nodig hebben is een computer met internet voor het examen en een webcam (ProctorU). Het examen is bij dit pakket inbegrepen

Certificeringsexamen

  • Diplomanaam: ITIL® 4 Strateeg: Direct, Plan & Verbeter
  • Examentaal: Engels
  • Formaat: Meerkeuzevragen - Online
  • Aantal vragen: 40
  • Resultaat: 28 punten nodig voor een voldoende (van de 40 beschikbare) - 70%.
  • Duur: 90 minuten

Licentiëring

en gelijkheidsbeleid

Licenties en accreditatie
ITIL® 4 Strateeg: Direct, Plan & Verbeter aangeboden door Advised Skills Ltd is geaccrediteerd door PeopleCert, op basis van partnerovereenkomsten en voldoet aan de accreditatievereisten.

Gelijkheidsbeleid

PeopleCert: PeopleCert biedt een speciaal beleid voor examenvoorzieningen. Kandidaten die aanpassingen nodig hebben, dienen te verwijzen naar de voorwaarden en beleidsregels van PeopleCert op PeopleCert Speciaal Overwegingenbeleid.

Veelgestelde vragen

Heb je en zakelijke oplossing of LMS-integratie nodig?

Heb je niet de cursus of het programma gevonden dat geschikt zou zijn voor jouw bedrijf? Heb je een LMS-integratie nodig? Neem contact met ons op! Wij zullen met een passende oplossing komen!

;