Lean IT Foundation Premium - eLearning (inclusief examen)
650,00 EUR
Lean IT helpt IT-organisaties om ervoor te zorgen dat ze hun klanten de best mogelijke diensten leveren. Door het begrijpen van klantwaarde, de processen die deze waarde leveren, de manier om prestaties te beheren, de wijze van organiseren, en de vereiste houding en gedrag, worden IT-organisaties geholpen om een mentaliteit van continue verbetering te ontwikkelen. Lean IT is complementair aan alle andere best practice methoden.
Lean Principes
houden zich bezig met het volgende:
- Klantwaarde verhogen.
- Verspilling elimineren (werk dat geen waarde toevoegt).
- Management als facilitator.
- De betrokkenheid van alle medewerkers.
- Voortdurende verbetering.
- Waarde behouden met minder werk.
Cursustijdlijn
Introductie van Lean
Les 01
Klant
Les 02
Proces
Les 03
Prestatie
Les 04
Lean Organisatie
Les 05
Gedrag en Houding
Les 06
Probleemoplossing
Les 07
Examenformat
Exameninformatie
Het examen zal online afgenomen worden! We hebben een computer met internet nodig voor het examen en een webcam (ProctorU). Examens zijn inbegrepen in dit eLearning pakket. Zeer flexibel!
Examenformat:
- Meerkeuze
- 40 vragen per toets
- 26 punten nodig om te slagen (van de 40 beschikbare) - 65%
- 60 minuten duur
- Gesloten boek
Leerresultaten
Aan het einde van deze Lean IT Foundation Premium eLearning Cursus zult u in staat zijn om:
Principes van Lean IT
Pas de principes van Lean IT-praktijken toe om het nodige inzicht te bieden in bedrijfsservices en ondersteuning van IT-middelen, medewerkers en processen.
Lean IT-analysetools
Gebruik verschillende Lean IT-analysetools en begrijp de toepassing van de Lean IT-filosofie in een IT-omgeving.
Verhoog de klanttevredenheid
Inzicht geven in de klantbeleving en de oorzaak van problemen identificeren om de klanttevredenheid te verhogen.
Lijn bedrijfsdiensten uit
Lijn bedrijfsdiensten uit met IT om een serviceleveringsoplossing te evalueren en activiteiten die geen waarde toevoegen te identificeren en te verminderen.
Processen stroomlijnen
Stroomlijn en automatiseer nalevingsprocessen om kosten en risico's te verminderen.
Verbetert behendigheid, servicekwaliteit en efficiëntie
Stel een organisatie in staat operationele uitmuntendheid te bereiken door verbeterde wendbaarheid, servicekwaliteit en efficiëntie.
Waardegerichte cultuur
Creëer een klant- en waardegerichte cultuur waar medewerkers zich inzetten voor Lean IT-processen.
Optimaliseer IT-operaties
Optimaliseer IT-operaties en processen die kritieke bedrijfstoepassingen en -diensten ondersteunen.
Probleemoplossing
Voer een strenge probleemoplossingsproces uit om uitstekende strategische en financiële waarde te bereiken.
De Lean Filosofie
De principes die ten grondslag liggen aan de Lean-filosofie
Klantwaarde
Het belang van het begrijpen en leveren van klantwaarde
Lean & Processen
De manier waarop Lean naar processen en de verspilling daarin kijkt
Prestatie
Hoe prestaties te meten en de kritieke bepalende factoren van prestaties.
Lean & Managementtools
Wat de organisatorische vereisten zijn bij het implementeren van Lean, inclusief visuele managementtools.
Het DMAIC-probleemoplossingsmodel
Het DMAIC-probleemoplossingsmodel.
Belangrijkste kenmerken
Toegangsduratie
120 dagen toegang tot het platform
12 lessen
(3,5 uur aan geluid en dia's vooraf opgenomen door een erkende leraar)
Downloadbare PDF
documenten met gedetailleerde inhoud voor elke les
Eén officieel testexamen
Het examen zal online afgenomen worden! We hebben een computer met internet nodig voor het examen en een webcam (ProctorU). Examens zijn inbegrepen bij dit eLearning pakket.
Heb je en zakelijke oplossing of LMS-integratie nodig?
Heb je niet de cursus of het programma gevonden dat geschikt zou zijn voor jouw bedrijf? Heb je een LMS-integratie nodig? Neem contact met ons op! Wij zullen met een passende oplossing komen!